مرعشی:28 زائر حج تمتع 94، بر اثر بیماری فوت کردند

رئیس مجلس پزشکی حج وزیارت هلال‌احمر گفت: در سفر حج تمتع سال 94 به غیر از شهدای فاجعه منا و سقوط جرثقیل، 28 نفر از زائرین بر اثر بیماری فوت شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، علی مرعشی در این باره گفت:‌همه ساله قبل از اعزام زائران به مراسم حج تمتع معاینات برای صحت سلامت مسافران انجام شده و تمامی پرونده‌های پزشکی افراد توسط پزشکان متخصص سازمان حج و زیارت بررسی می‌َشود با این حال هر ساله بین ۳۰ تا ۳۵ نفر از حجاج بر اثر بیماری فوت می‌شوند.

وی افزود: در آخرین مراسم حج تمتع فارغ از شهدای منا و سقوط جرثقیل ۲۸ نفر بر اثر بیماری فوت شدند.

رئیس مجلس پزشکی حج وزیارت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۹۰ نفر از متقاضیان شرکت در حج تمتع ۹۶ به علت عدم توانایی در انجام اعمال حج نسبت به حضور در این مراسم رد صلاحیت شده‌اند.

وی عنوان کرد:‌بر اساس دستورالعمل‌های ارائه شده به پزشکان سازمان حج وزیارت از حضور بیماران مبتلا به سرطان‌های پیشرفته، مشکلات قلبی، ریوی، کبدی، اعصاب و روان، معتاد و افراد فلج و زنان حامله در ایام حج جلوگیری می‌شود. گفتنی است سرویس‌های ویژه پزشکان برای بیماران دیابتی، قلبی و افرادی که در گذشته سابقه عمل جراحی داشته‌اند، در نظر گرفته شده است.

مرعشی در پایان یادآور شد: وظیفه انتقال اجساد زائران فوت شده بر اثر بیماری در ایام حج بر عهده کنسول‌گری ایران است؛ بنابراین از خانواده زائران تقاضا می‌شود در صورت بروز بیماری و فوت زائر خود به کنسول‌گری‌ها مراجعه کنند.

701

کد خبر: 820851

وب گردی

وب گردی