تهران-ایسکانیوز: عضو هیات رئیسه مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه انتخاب ناظران مجلس در دو هیات نظارتی در هفته آینده تعیین تکلیف می شوند اذعان داشت: یکی از برنامه های مجلس بعد از تعطیلات انتخاب ناظران هیات نظارت بر مطبوعات و هیات نظارت بر صدا و سیما است.

بهروز نعمتی در این رابطه به ایسکانیوز گفت: در آخرین جلسات مجلس پیش از تعطیلات چندین بار تذکراتی به تعیین تکلیف انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات داده شد که در نهایت به زمانی دیگر موکول شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کمیسیون فرهنگی سه نفر را برای انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات معرفی کرده است. حسن کامران، حمید رسایی و محمود نبویان کاندیداهایی از سوی کمیسیون فرهنگی هستندکه این شیوه انتخاب با مخالفت هایی از سوی نمایندگان مواجه شد. در این شرایط تعداد زیادی از نمایندگان طرح استفساریه درباره این انتخاب را ارائه کردند که در صورت اصرار نمایندگان این راهکار جایگزین انتخاب از سه گزینه محدود کمیسیون فرهنگی می شود.

سخنگوی هیات رئیسه همچنین در خصوص دیگر برنامه های مجلس تاکید کرد: حضور ربیعی وزیر کار و تعاون برای ارائه گزارش از وضعیت بیکاری و اشتغال در مجلس حاضر خواهد شد.

نعمتی ادامه داد: دو لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و لایحه خروج غیرتورمی از رکود توسط دولت به مجلس ارائه می شود که در جلسات بعدی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی همچنین در خصوص اخباری مبنی بر طرح استیضاح 5 وزیر توضیح داد: طرح استیضاح هیچ وزیری فعلا در دستور کار نیست و با آغاز به کار مجدد مجلس، در جلسات هیات رئیسه این مساله پیگیری می شود.

بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد پیش از این در تذکری آئین‌نامه‌ای با استناد به ماده 24 آیین‌نامه داخلی، بر وظایف و اختیارات هیأت رئیسه تأکید کرد و نسبت به معرفی دو کاندیدا از سوی کمیسیون فرهنگی برای هیأت نظارت بر مطبوعات به منظور انتخاب در صحن علنی انتقاد کرد و اظهار داشت: بررسی و حل و فصل مسائل و مشکلات کمیسیون‌های تخصصی مجلس و اتخاذ تصمیم در موارد اختلافی یا عدم رعایت مفاد آیین‌نامه داخلی مجلس، بر عهده هیأت رئیسه است.

نعمتی ادامه داد: آقای مطهری به عنوان فرزند یک عالم، متأسفانه او را مجبور به استعفا از کاندیداتوری برای این هیأت کردیم اما هم‌اکنون نمایندگان حق دارند در این هیأت کاندیدا شوند و مجلس به آنان رأی دهد، خواهش من از شما این است که به عنوان بزرگ مجلس، نظر مجلس را در این زمینه اخذ کنید، حداقل از مجلس رأی‌گیری کنید، هر آنچه که مجلس تصمیم گرفت،‌به همان عمل می‌کنیم.
کد خبر: 82098

وب گردی

وب گردی