کتابخانه های سیار کانون راهی روستاهای کشور

31 کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت هم‌زمان فردا یک‌شنبه 8 مرداد در آیینی آغاز به کار می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز از امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این آیین ساعت 10:30 صبح روز یک‌شنبه 8 مرداد در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

در مراسم رسمی آغاز به کار 31 کتابخانه سیار، محمدرضا واعظ‌ مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون سخنرانی خواهند کرد و از این پس تعداد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تعداد 1012 رسیده و چهار رقمی می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال حاضر دارای 118 کتابخانه سیار روستایی و 20 سیار شهری است که با آغاز به کار این 31 کتابخانه، تعداد آن به 169 مرکز سیار در سراسر کشور می‌رسد.

کانون همچنین دارای 787 مرکز ثابت و 56 کتاب‌خانه پستی است که جمع آن‌ها به 981 مرکز می‌رسید ولی با آغاز حرکت خودروهای سیار جدید از محوطه مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون به نقاط مختلف کشور تعداد آن‌ها به 1012 افزایش پیدا می‌کند.

مراکز سیار کانون کتاب‌خانه‌‌هایی است که در آن مربی به منظور توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان با یک دستگاه خودروی مجهز به کتاب و امکانات فرهنگی هنری به روز به روستاها و مناطق شهری کم برخوردار از امکانات فرهنگی مراجعه کرده و فعالیت‌های متنوعی را به مخاطبان خود (6 تا 17 سال) ارایه می‌کند.

خدمت‌رسانی سیار کانون پرورش فکری به کودکان ایرانی از سال 1345 و ابتدا با استفاده از چهارپایان به کودکان عشایر قشقایی در استان فارس آغاز شد و بعدها کتاب‌خانه‌های سیار کانون با استفاده از خودروهای مختلفی مانند جیپ، لندرور، مینی‌بوس، اتوبوس و... در مسیر روستاهای کشور و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در ایران قرار گرفتند.

502

کد خبر: 820988

وب گردی

وب گردی