جوکار: آمریکا در خلیج فارس فقط عربده کشی می کند

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد رفتار های آمریکا در منطقه و خلیج فارس گفت: امروز آمریکا مانند کسی است که جایگاه خود را از دست داده و فقط عربده کشی می کند.

محمد صالح جوکار نماینده سابق مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکا نیوز در مورد علت حضور آمریکایی ها در خلیج فارس گفت: آمریکایی ها امروز با حضورشان در خلیج فارس به دنبال تامین منافع خود هستند و البته منافع آن ها یعنی منافع کشور های همسو با خود مخصوصا رژیم صهیونیستی و هم پیمانان خودشان در منطقه است.

وی با اشاره به رابطه عربستان و آمریکا اظهار داشت: عربستان گاو شیردهی است که آمریکایی از آن شیر می دوشند،یعنی ازمنابع کشور های اسلامی که حکام سرسپرده دارند استفاده می کنند و یا امنیت رژیم صهیونیستی را برقرار می کنند.

جوکار در ادامه گفت: البته منطقه خلیج فارس منطقه حضور آن ها نیست، این که آمریکایی ها در خلیج فارس که مربوط به ما است مانور قدرت دارند مربوط به روحیه قدرت طلبی آن می شود.

نماینده سابق مجلس با اشاره به حضور ناو های آمریکایی در خلیج فارس ابراز کرد: این که امروز در سطح آب های خلیج فارس آمریکایی ها خط و نشانی دارند این به معنای آن است که به دنبال بازسازی جایگاه خود هستند.

وی با تاکید بر این که آمریکا دیگر آن جایگاه قبلی را در چشم مردم منطقه ندارد گفت: آمریکایی هادقیقا به بن بست رسیده اند زیرا راهبردهای آن ها در منطقه و خلیج فارس با شکست مواجه شده است و آمریکا از اعمال فشاری که انجام می دهند به دنبا ل بازسازی هژمونی خود هستند .

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: این کار فایده ای ندارد زیرا وقتی نگاه می کنیم می بینیم جبهه عبری- عربی که آمریکا حامی آن بوده است نتوانسته در مقابل جبهه مقاومت کاری را از پیش ببردو این جبهه در مقابل مقاومت در عراق و یمن و سوریه نتوانستند کاری بکند.

جوکار در مورد رفتار های آمریکا در خلیج فارس تصریح کرد : اقدامات امریکا به کسی شباهت دارد که روزی جایگاه خوبی داشته ولی امروز آن را از دست داده است ودر خلیج فارس فقط عربده کشی می کند.

این نماینده سابق مجلس در موردکارهایی که دولت می تواند در برابر اقدامات آمریکا داشته باشدخاطر نشان کرد : در برابر عهد شکنی های آمریکاباید دیپلماسی فعال داشته باشیم و عهد شکنی ها آمریکا در برجام را به دنیا نشان دهیم تا چهره آمریکا در جهان مخدوش شودتا این چهره نتواند خود را بازسازی کند.

وی در پایان تاکید کرد : تمام دنیا آمریکا نیست اگرچه ما هم از دولت های اروپایی انتظاری برای حمایت در برابر آمریکا نداریم ولی ما ظرفیت های دیگری مثل کشور های اسلامی و غیر متعهد ها را داریم ما این ها را نباید نادیده گرفت.

کد خبر: 821053

وب گردی

وب گردی