معطلی لایحه حمایت از حقوق معلولان در مجلس

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: لایحه حمایت از حقوق معلولان که دولت سال 94 پیشنهاد کرده از یک سال پیش در مجلس جدید معطل مانده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، انوشیروان محسنی بندپی در نشست معلولین منتخب پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهرو روستا گفت: در دوره جدید مدیریت بهزیستی، بسیاری مسائل مربوط به معلولان به عنوان احکام قانونی به تصویب رسیده است.

وی از راه اندازی 160 اورژانس اجتماعی جدید طی امسال خبر داد و افزود: هنوز فرهنگ مناسب سازی شهری در بین مسئولان نهادینه نشده و نسبت به آن اهتمام جدی وجود ندارد.

محسنی بندپی گفت: در همین راستا سامانه ای را طراحی کرده‌ایم که اگر افراد به فضای نامناسبی در سطح شهر برخوردند آن را اعلام کنند. اقدامات دیگری هم انجام شده اما هنوز در ابتدای راه هستیم و مناسب سازی فقط 20 درصد بوده است.

وی نسبت به توزیع نامناسب جغرافیایی امکانات در کشور انتقاد کرد و افزود: در بسیاری روستاها هنور مراکز کاردرمانی نداریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در 30 شهر محروم برنامه هایی برای توانبخشی مبتنی بر جامعه داریم و در 40 شهری که نماینده منتخب شورای شهر دارند و در این جلسه حضور دارند وعده می دهم اولویت CBR شهری را ایجاد کنیم.

محسنی بندپی افزود: در سیاست گذاری ضعف داریم و قانون مربوط به معلولان در سال 83 طرح مصوبی از سوی مجلس بود و دولت ضمانت اجرایی آن را نپذیرفت اما قانون فعلی لایحه از سوی دولت بوده و مواردی چون برقراری 40 درصد حقوق معلولین و مناسب سازی و مشوق‌های کارفرمایی برای اشتغال را خود دولت پذیرفته است.

وی خطاب به معلولین منتخب شوراهای شهرو روستا تاکید کرد: باید در زمینه تغییر نگرش مردم، مسئولین و شهرداران تلاش کنید. همچنین پیگیری کنید چرا لایحه حمایت از معلولان که دولت سال 94 پیشنهاد کرده یک سال در مجلس جدید معطل شده است این موضوع باید مطالبه شود که لایحه به صحن بیاید تا بتوانیم در سال 97 برای آن بودجه بگیریم.

701

کد خبر: 821087

وب گردی

وب گردی