تهران- ایسکانیوز: محمد رضا راه چمنی دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی درباره جلسات کمیته سه جانبه احزاب، دولت و مجلس برای بررسی قانون احزاب گفت: این جلسات در وزارت کشور و با ریاست آقای افتخاری رئیس مرکز راهبردی و آموزش وزارت کشور برگزار شد.

وی گفت: حدود 15 حزب با عنوان «کمیته مشورتی احزاب» در این جلسات که هر روز به مدت دو هفته برگزار می شد حضور داشتند. نتیجه جلسات این بود که احزاب توانستند پیش نویس مناسبی را برای قانون احزاب تدوین کنند.

راه چمنی با اشاره به اینکه در این جلسه احزاب اصولگرا، اصلاح طلب و مستقلین حضور داشتند تاکید کرد: پس از بررسی ها و برگزاری جلسات در نهایت نتیجه جلسه به صورت پیشنهاد قانون احزاب تدوین شد و 3 نفر به نمایندگی از «کمیته مشورتی احزاب» انتخاب شدند تا در جلسه احزاب، وزارت کشور و مجلس از متن تهیه شده دفاع کنند.

دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی که خود در جلسات کمیته سه جانبه حضور داشته است، تاکید کرد: دلیل تشکیل نشست مشترک نمایندگان کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس و نمایندگان « کمیته مشورتی احزاب» برطرف کردن ایرادات نهایی است . بعد از برگزاری این جلسه، خروجی نهایی به صورت لایحه پیشنهادی دولت درباره قانون احزاب به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.
کد خبر: 82109

وب گردی

وب گردی