تمامی پیشنهادات مربوط به طرح مقابله با تحریم‌های آمریکا در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد تک‌تک پیشنهادات مربوط به طرح مقابله با تحریم‌های آمریکا در کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود تا از تمام ظرفیت فکری نمایندگان مجلس برای شکل‌گیری این قانون استفاده کرده باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه فوق‌العاده صبح امروز کمیسیون متبوعش که برای بررسی طرح اقدامات نابخردانه آمریکا تشکیل شده بود، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا کلیات طرح مقابله با اقدامات کنگره آمریکا در کمیسیون چکش‌کاری خواهد شد؛ اظهار داشت: کلیات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه به اتفاق آراء در کمیسیون به تصویب رسید.

وی افزود: پیام این مصوبه با رأی اکثریت آراء به این معناست که یک هم‌داستانی کامل در مقابل اقدامات کنگره آمریکا در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، با توجه به اینکه کمیسیون تخصصی این موضوع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است، بعد از یک بحث حدوداً 2 ساعته همه هم نظر بودند که کلیات این طرح به تصویب رسید.

بروجردی تصریح کرد: ما نیازمند جلسات متعددی برای بررسی پیشنهادات هستیم، چرا که پیشنهادات فراوانی‌ از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کمیسیون واصل شده است و ما به احترام همکاران خود در مجلس شورای اسلامی، تک‌تک این پیشنهاد‌ات را مورد بررسی قرار خواهیم داد و در صورت تصویب به طرح اضافه خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: همانگونه که در کمیسیون مصوب کردیم پس از بررسی، طرح برای رأی‌گیری و تبدیل شدن به قانون به صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد آمد.

وی در پایان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا مشخص است که برای بررسی پیشنهاد‌ات چند جلسه خواهید داشت؛ خاطرنشان کرد: این موضوع بستگی به این دارد که این جلسات تا چه میزان زمان بخواهد؛ ممکن است طی یک جلسه 3 یا 4 ساعته تمام شود، اما اگر حجم پیشنهادات زیاد باشد، به احترام همکاران جلسه‌های بیشتری خواهیم داشت تا از تمام ظرفیت فکری نمایندگان مجلس برای شکل‌گیری این قانون استفاده کرده باشیم.

منبع: فارس

302

کد خبر: 821116

وب گردی

وب گردی