نظارت‌های سیستمی بر دادسرا‌ها را به جریان انداخته‌ایم/معضل مواد مخدر موجب آسیب های فراوان می شود

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه دادستانی کل کشور با کمبود نیرو و امکانات مواجه است، گفت: با این حال در حد امکان و توان تلاش می کنیم و از جمله در بخش نظارت بر عملکرد دادسراها در کنار نظارت های دوره ای حضوری، نظارت های سیستمی را به جریان انداخته ایم و در حال تکمیل آن هستیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور،حجت الاسلام والمسلمین منتظری در مراسم تودیع و معارفه معاون قضایی دادستان کل در مبارزه با مواد مخدر با تبریک دهه کرامت و با تاکید بر حفظ شان و کرامت مردم در نظام اسلامی گفت:مردم حقیقتا ولی نعمت ما هستند و اگر حاکمیت از مردم جدا شود هیچ ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به روایتی از امام رضا ( ع ) در خصوص لزوم محبت و توجه به کرامت مردم گفت:امام رضا (ع) می فرماید که التودد الی الناس نصف العقل یعنی که مهربانی و محبت به مردم نیمی از خردمندی است که نشانگر اهمیت احترام و کرامت گذاشتن به مردم در جامعه اسلامی است.

وی افزود:تجربه نشان داده است که اگر با مردم از در دوستی و محبت وارد شوید و با آنها به خوبی صحبت کنید حتی اگر ذی حق هم نباشند با رضایت دادگاه ها و نهادهای اجرایی را ترک می کنند.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه معضل مواد مخدر موجب آسیب های فراوان می شود گفت:دادستانی کل کشور هم، می تواند و هم باید، نقش بیشتر و تاثیر گذارتری در زمینه مقابله با مواد مخدر و اصلاح قوانین آن داشته باشد و در این راه البته آماده همکاری بیشتر و نزدیک تر با ستاد کل مبارزه با مواد مخدر است.

وی تصریح کرد:ستاد مبارزه با مواد مخدر هم می توانست و می تواند بهتر از گذشته کار کند و البته ما منکر زحمات آنها نیستیم و اگر انتقادی هم از مجموعه این ستاد و دیگر ستادها می کنیم به منظور بهبود امور است.

دادستان کل کشور حفظ کرامت ارباب رجوع را در دستگاه های مختلف اجرایی،قضایی،شهرداری ها،شوراها و تمامی مراکزی که با مردم سر و کار دارند، لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: آسیب‌شناسی‌ها و بررسی گزارش ها نشان می دهد که متاسفانه بسیاری از مراجعه کنندگان از نحوه برخورد در برخی از دستگاه ها راضی نیستند.

منتظری در پایان با تاکید بر اینکه دادستانی کل کشور با کمبود نیرو و امکانات مواجه است افزود: با این حال در حد امکان و توان تلاش می کنیم و از جمله در بخش نظارت بر عملکرد دادسراها در کنار نظارت های دوره ای حضوری، نظارت های سیستمی را به جریان انداخته ایم و در حال تکمیل آن هستیم.

در این جلسه از زحمات محمد مهدی چراغیان معاون سابق دادستان کل کشور در مبارزه با مواد مخدر تقدیر و سعید عمرانی به عنوان معاون جدید در این بخش معرفی شد.

701

کد خبر: 821129

وب گردی

وب گردی