روحانی باید کابینه را طوری بچینند که پاسخگوی مطالبات باشد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: یشنهاد ما به روحانی این است که اسم دولتش را «تدبیر و اقدام» بگذارد چون دولت یازدهم در حوزه اقدام نتوانست تصمیمات شجاعانه بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز (شنبه) در نشست ماهیانه تشکل متبوع خود اظهار داشت: شایعات درمورد کابینه آینده زیاد است ولی از بین این شایعات اتفاقات تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه طبق اخبار معاون اول، وزیر خارجه، وزیر بهداشت، ورزش، اطلاعات، راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه ماندنی هستند، اظهار داشت: در برخی وزارت‌ها اختلاف نظر بین وزیر و رییس جمهور وجود دارد و وزیر قبول نکرده است که از جمله آن زنگنه است و به شدت از ماندن در وزارت ابا دارد و می‌گوید هم از لحاظ جسمی مشکل دارم و هم حوصله این جنگ و گریزها را ندارم.

وی افزود: حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز اظهار کسالت می‌کند ولی محمد شریعتمداری برای وزارت صنعت، نهاوندیان برای وزارت اقتصاد و واعظی برای ریاست نهاد ریاست جمهوری تعیین شده‌اند و قرار است روز بعد مراسم تحلیف اعضای کابینه معرفی شوند.

باهنر با بیان اینکه روحانی می‌گوید فراجناحی‌ام ولی میگوید مقامات بالا از 24ملیون نفر انتخاب می شوند، تصریح کرد: کابینه را باید طوری بچینند که بتوانند پاسخگوی مطالبات باشند.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی بین بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و برنامه و بودجه گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف این است که در این سه بخش افرادی هماهنگ انتخاب شوند تا اختلافات بین وزیر بهداشت و رفاه فعلی تکرار نشود.

دبیر کل جام تاکید کرد: پیشنهاد ما به روحانی این است که اسم دولتش را «تدبیر و اقدام» بگذارد چون دولت یازدهم در حوزه اقدام نتوانست تصمیمات شجاعانه بگیرد.

وی با بیان اینکه حل معضلات رکود و اشتغال مهم‌ترین مطالبات مردم هستند و باید پیشرانه‌های اقتصادی چون مسکن فعال شوند، گفت: در روزهای اخیر سیاست خارجی دچار تکانه‌هایی می‌شود و شاهدیم که برخی اظهارات و تحرکات ترامپ اساساً در ترمینولوژی سیاست وجود نداشته است.

باهنر ادامه داد: دو بسته تحریمی آمریکا سبد سنگینی است و هم روح و هم مفاد برجام را زیر سوال میبرد و کمیسیون سیاست خارجی ما دنبال اقدام متقابل است.

کد خبر: 821226

وب گردی

وب گردی