تهران- ایسکانیوز: یک فعال سیاسی اصولگرا بر این موضوع تاکید دارد که مواضع جمهوری اسلامی ایران برای طرح در سازمان ملل روشن است. مهمترین مساله ای که باید مورد توجه دولت قرار بگیرد مسائل هسته ای است.خطوط قرمز در این باره مشخص شده است و قطعا رئیس جمهور می دانند که چه مسائلی را باید در این باره بیان کنند.او تاکید دارد ادبیات رئیس جمهور نقش مهمی در پیش برد اهداف ایران خواهد داشت.

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره فعالیت های این جبهه برای انتخابات مجلس دهم عنوان کرد: زمان زیادی تا انتخابات مجلس مانده است، گرچه برخی احزاب فعالیت خود را برای بررسی شرایط انتخابات آغاز کرده اند اما در جبهه پیروان خط امام و رهبری هنوز تصمیمی درباره انتخابات اتخاذ نشده است.

وی افزود: قطعا در جبهه ها و گروه های اصولگرایی فعالیت ها برای انسجام و همگرایی خواهد بود اما هنوز تصمیمی درباره کلیت این جریان اتخاذ نشده است.

سجادی گفت: نکته دیگر اینکه هیات رئیسه جبهه پیروان خط امام و رهبری ملاقات خود با شورای مرکزی احزاب را ادامه می دهد و هدف از این دیدارها، بحث و گفت و گو درباره مسائل مختلف و مشکلات احزاب است.همچنین به دلیل دو سویه بودن جلسات احزاب پیشنهادات و برنامه های خود را اعلام می کنند تا ابهامات و ایرادات احتمالی رفع شود.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره بازگشایی خانه احزاب گفت: کارنامه گذشته خانه احزاب قابل قبول و قابل دفاع نیست، به همین دلیل بحث بازگشایی این خانه با ابهاماتی مواجه است.مساله دیگر اینکه برخی از اعضای شورای مرکزی خانه احزاب از گروه ها و جزیان هایی هستند که فعالیت آنها مختل و حتی منحل شده به همین دلیل از دید ما شورای مرکزی خانه احزاب شان وجایگاه خود را از دست داده است.

وی تاکید کرد: به همین دلیل تمایل ما بر این است که به جای خانه احزاب باشگاه احزاب تشکیل شود، این باشگاه نیز می توانند مسائل صنفی احزاب را پیگیری کند.

سجادی درباره بررسی قانون احزاب در وزارت کشور نیز عنوان کرد: احزاب در ابتدا جلساتی را با وزیر کشور برگزار کردند و در آن به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند که در نوع خود جلسات خوبی بود اما بعد از آن جلسه دیگر ی برگزار نشد.

وی درباره برگزاری جلسات کمیته سه جانبه برای بررسی قانون احزاب گفت: درباره این کمیته اطلاعی ندارم و نمی دانیم که چه تصمیماتی در این کمیته اتخاذ شده است.

سجادی همچنین درباره حضور رئیس جمهور در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران روشن است. مهمترین مساله ای که باید مورد توجه دولت قرار بگیرد مسائل هسته ای است.خطوط قرمز در این باره مشخص شده است و قطعا رئیس جمهور می دانند که چه مسائلی را باید در این باره بیان کنند.ضمن اینکه نظر سوء آمریکایی ها درباره پرونده هسته ای ایران نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ادبیاتی که دولت در این سخنرانی استفاده می کند اهمیت زیادی دارد گفت: بیان مسائل به زبان همه فهم و با رعایت نکات دیپلماسی می تواند کمک زیادی به پیش برد اهداف ایران بکند.

وی گفت: به هر حال گوش شنوا در دنیا وجود دارد و همه کشور ها همچونآمریکا با خشونت رفتار نمی کنند.ضمن اینکه اگر دولت ها گوشی برای شسنیدن نداشته باشند، ملت ها دارند به همین دلیل لازم است که مواضع ایران با بیانی سنجیده از سوی دولت بیان شود تا هم در تاریخ ثبت شود و هم اینکهملت ها و دولت ها با واقعیت آشنا شوند.
کد خبر: 82123

وب گردی

وب گردی