سمینار سلول‌های بنیادی در تبریز برگزار می‌شود

سمینار «سلول‌های بنیادی؛ کاربردها، پتانسیل‌ها و چشم‌انداز» 12 مرداد ماه جاری به همت دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر جعفر محسنی، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی در این خصوص اظهار کرد: این سمینار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور سخنرانان و اساتید برجسته پژوهشگاه رویان، جهت آشنایی بیشتر جامعه پزشکان متخصص و عمومی و به‌ویژه زنان و زایمان و مامایی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این سمینار دارای امتیاز بازآموزی است، تاکید کرد: در این همایش تازه‌های درمان با سلول‌های بنیادی و مزایای استفاده از این سلول‌ها و همچنین استفاده از جفت و مشتقات و پردازش سلول‌ها و استفاده از سلول‌های بنیادی در ارتوپدی و پیوند و HLA و ژنتیک پزشکی و درمان بیماری‌های زنان و زایمان و اخلاق استفاده از سلول‌های بنیادی ارائه خواهد شد.

محسنی با اشاره به اینکه گروه‌های هدف این سمینار، متخصصان زنان و زایمان، ارتوپدی، خون و انکولوژی اطفال، متخصصین پوست و کودکان، متخصصین هماتولوژی و خون شناسی و بانک خون، دکترای مامایی و کارشناسی ارشد مامایی، کارشناسان مامایی، کارشناس پرستاری، متخصصین جراحی ترمیمی پلاستیک و سوختگی، پزشکان عمومی، متخصصین علوم آزمایشگاهی، کارشناسان ارشد ژنتیک و خون شناسی است، گفت: شرکت در این همایش برای دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی نیز آزاد بوده و شرکت کنندگان، گواهی حضور در سمینار دریافت خواهند کرد.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این سمینار روز پنجشنبه، 12 مردادماه از ساعت 8 تا 14 در محل تالار شایانمهر دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می‌شود.

201

کد خبر: 821269

وب گردی

وب گردی