آغاز بازسازی و مرمت بقعه نهزم و مسجد کمسار در شفت

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شفت از آغاز بازسازی و مرمت بقعه تاریخی و مذهبی نهزم و همچنین مسجد کمسار در شفت خبر داد و گفت: ابنیه تاریخی در شفت جزء هویت شهرستان هستند و باید آن‌ها به همگان معرفی شوند.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم هوشیار امروز در شفت از آغاز مرمت و بازسازی مسجد و بقعه‌ای در شهرستان شفت خبر داد و اظهار کرد: مسجد کمسار و بقعه نهزم دو ابنیه تاریخی در شهرستان هستند که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند.

وی با اعلام اینکه به مسجد کمسار اعتبار تخصیص‌یافته و در حال مرمت و بازسازی است، افزود: طی دو سال آینده مرمت این ابنیه تاریخی، مذهبی در شهرستان پایان می‌یابد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شفت گفت: در فاز نخست ستون‌های مسجد و همچنین سقف آن مورد مرمت و بازسازی قرار خواهند گرفت.

هوشیار بابیان اینکه در ابتدا باید این ابنیه حفظ شود، گفت: پس از حفظ ابنیه فازهای بعدی با تزریق اعتبارات شروع و طی دو سال آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین به تخصیص اعتبار به بقعه تاریخی مذهبی نهزم شفت خبر داد و گفت: بقعه نهزم نیز همچون مسجد کمسار دارای تخصیص اعتبار است که بازسازی و مرمت آن در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شفت با اعلام اینکه این بقعه نیز عملیات بازسازی و مرمتش طی دو سال آینده تکمیل می‌شود، افزود: هر دو ابنیه مذکور از آثار تاریخی و کهن این شهرستان است و همه باید در حفظ و نگه‌داری آن بکوشند.

هوشیار بابیان اینکه ابنیه تاریخی شفت جزء هویت و شناسنامه شهرستان هستند، در گفت‌وگو با فارس گفت: ما باید ابنیه‌های تاریخی و مذهبی همچون کمسار را که از یادگاران دوره قاجاریه هست را حفظ کنیم تا با آن هویت شهرستان را به همگان نشان دهیم.

901

کد خبر: 821275

وب گردی

وب گردی