جبهه النصره :سه نیروی جنبش حزب الله لبنان را اسیر کردیم

به نوشته روزنامه 'رای الیوم' سرکرده هیات 'تحریر الشام' (جبهه النصره سابق) در قلمون غربی مدعی شد که پس از توافق آتش بس در جرود عرسال، سه نفر از نیروهای جنبش حزب الله لبنان به اسارت این گروه تروریستی در آمده اند.

به گزارش ایسکانیوز، ابو مالک التلی روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری “إباء” (تریبون تحریر الشام) گفت : پس از نقض چند باره توافق آتش بس توسط حزب الله، سه نفر از نیروهای این حزب را اسیر کردیم.
به نوشته رای الیوم، حزب الله وهیات تحریر الشام با امضای توافق آتش بس در جرود عرسال لبنان مقرر کردند که در ازای آزادی سه اسیر حزب الله و تحویل پیکر دو شهید این حزب، افراد مسلح بتوانند به ادلب منتقل شوند.
التلی گفت : براساس توافق آتش بس، قرار بود نیروهای ما به همراه خانوداه وسلاح های سبک خود وهمینطور آوارگانی که تمایل داشتند به ادلب منتقل شوند و در مقابل ما پنج اسیر حزب الله را همزمان با خروج محاصره شدگان تحویل دهیم.
وی نسبت به حمله غافلگیرانه حزب الله هنگام خروج نیروهای تحریر الشام هشدار داد و گفت که جان هشت نیروی حزب الله که در اسارت ما هستند بهای سنگین این اقدام خواهد بود.
سرکرده جبهه النصره درعرسال با تاکید بر پایبندی گروهش به بندهای توافق آتش بس، مدعی شد که این پایبندی به خاطر حفظ جان آوارگانی است که قصد دارند از این زندان بزرگ (عرسال) خارج شوند.

منبع: ایرنا

801

کد خبر: 821300

وب گردی

وب گردی