مخالف صددرصدی سهمیه بندی بنزین هستیم/کاهش مصرف بنزین با فرهنگ مدیریت مصرف

رئیس کانون جایگاهداران سوخت کشور گفت: با هرگونه سهمیه بندی بنزین در کشور در هر شرایطی صددرصد مخالف هستیم چرا که سهمیه بندی جزء فساد و ناهنجاری مزیت دیگری را به دنبال نخواهد داشت.

ناصر رئیسی فرد رئیس کانون جایگاهداران سوخت کشور در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص موضوع سهمیه بندی بنزین گفت: با هرگونه سهمیه بندی سوخت در کشور در هر شرایطی صددرصد مخالف هستیم چرا سهمیه بندی جزء فساد، ناهنجاری، رانت و دزدی مزیت دیگری را در پی ندارد.

او تصریح کرد: هنوز عواقب سهمیه بندی سوخت که قبلا انجام شده بود در خیلی از جایگاه ها داریم که به هیچ وجه قابل برگشت نیست لذا به طور صریح اکثر مسولان با هرگونه سهمیه بندی مخالف هستند.

رئیسی فرد در خصوص دلایل افزایش مصرف بنزنی در کشور اظهار کرد: مصرف بنزنی طی روزهای گذشته رشد 8.5 درصدی را نسبت به سالهای قبل داشته است به طوری که از حد نرمال عبور کرده است. باید توجه داشت که امسال سال بسیار گرمی را شاهد هستیم و اکثر قریب به اتفاق اتومبیل‌ها به تکنولوژی روز مجهز هستند با این حساب کولر 23 درصد مصرف انرژی را به خود اختصاص داده است.

رئیس کانون جایگاهداران سوخت کشور افزود: بحث دوم ترافیک است به طوری که 27درصد سوخت در ترافیک از بین می رود تا جاییکه هم اکنون تهران به یک پارکینگ تبدیل شده است. سوم اینکه تعداد زیادی از اتومبیل‌ها تازه وارد چرخه حمل و نقل شده است بنابراین موارد فوق دست به دست هم داده تا مصرف سوخت افزایش پیدا کند.

رئیسی فرد با اشاره به راهکارهای موثر برای کاهش مصرف بنزین گفت: بهتر است مصرف بهینه را فرهنگ سازی کنیم ضمن اینکه در درون شهرها وسایل حمل و نقل عمومی را برای سفرهای درون شهری تسهیل کنیم.

402

کد خبر: 821390

وب گردی

وب گردی