افزایش تحریم ها علیه قطر

بر اساس گزارش روزنامه الحیات، وزرای چهار کشور عربی تحریم‌کننده قطر امروز یکشنبه در بحرین دیدار می‌کنند و احتمالاً تحریم‌های دوحه را افزایش خواهند داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، روزنامه «الحیات» گزارش داد قرار است عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین طی نشست در پایتخت بحرین –منامه- که یکشنبه (امروز) صورت می‌گیرد، اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید بر قطر را به بحث بگذارند. این چهار کشور عربی در 5 ژوئن روابط خود با قطر را قطع کردند. آنها قطر را به حمایت از تروریسم و برقراری روابط دوستانه با ایران -که رقیب اصلی آنها است- متهم کرده‌اند. این در حالیست که دوحه این مسایل را رد کرده است.

روزنامه الحیات به نقل از منابع آگاه نوشت: «وزرای خارجه این 4 کشور قرار است تحریم‌های جدیدی را وضع کنند که به مرور بر اقتصاد قطر تأثیر بگذارد.»

تلاش‌های دیپلماتیک کویت، آمریکا و ترکیه برای پایان دادن به تنش‌های موجود در روابط این کشورها بی‌نتیجه مانده است. عربستان سعودی مرز زمینی خود با قطر را بسته است و کشورهای دیگر نیز روابط هوایی و دریایی با دوحه را قطع کرده‌اند. ایران، ترکیه و عمان برای تأمین برخی از نیازهای قطر با این کشور همکاری می‌کنند.

چهار کشور عربی تحریم‌کننده قطر هفته گذشته 18 گروه و فرد دیگر را که گفته می‌شود با دولت قطر ارتباط دارند، در فهرست تروریستی خود قرار دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

801

کد خبر: 821406

وب گردی

وب گردی