صالحی : اربعین نباید دولتی شود

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت نباید متولی و متکفل برگزاری اربعین شود و باید تلاش کنیم استعداد مردمی را افزایش دهیم.

به گزارش ایسکانیوز از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز اربعین، اظهار داشت: باید از اربعین به عنوان یک فرصت بزرگ جهان تشیع برای گسترش دیپلماسی فرهنگی استفاده شود و از سوی دیگر باید تلاش شود تقویت دیپلماسی شیعه با مردم عراق مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه محصولات فرهنگی که با این موضوع تولید می‌شوند باید از نظر محتوا و فرم و ساخت از زیبایی برخوردار باشند، افزود: این رویداد از جمله اقداماتی است که دلی و اعتقادی است به گونه‌ای که اربعین تبدیل به یک نماد و هویت شیعی شده است.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این رویداد تمامی شیعیان از سراسر جهان مشارکت دارند. در طول سالیان برگزاری این واقعه به یک نماد هویت دینی و تمدنی و بهترین جلوه نماد تشیع در جهان اسلام و غیر اسلام تبدیل شده است از این رو باید توجه داشت که این رویداد صرفا زیارت و راهپیمایی نیست.

صالحی با تاکید بر استفاده از این فرصت معنوی برای خودسازی اجتماعی، ادامه داد: حضور ملیون‌ها زائر ایرانی در این رویداد یک فرصت فرهنگی و معنوی است که سرآمد همه رویدادهاست. این رویداد فرصتی برای خودسازی اجتماعی است و باید سعی کنیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: هر چه قدر نسبت به این رویداد شناخت بیشتری پیدا کنیم بهتر می‌توانیم با آگاهی بیشتر بهره‌برداری از آن را افزایش دهیم.

نصیریان با اشاره به حوزه‌های مختلف اعم از خدمات رفاهی، امنیت، نظم و... در برگزاری مراسم اربعین، خاطرنشان کرد: از نظر فرهنگی این رویداد از دو منظر قابل توجه است؛ در وهله اول خدمات فرهنگی به زائران است که باید تلاش شود در طول برگزاری مراسم اربعین با کیفیت هرچه بیشتر انجام شود و در وهله دوم نیز مستندسازی و تصویرسازی این رویداد بزرگ در جهان تشیع است تا هم برای آیندگان و هم برای کسانی که کمتر آن را دیده‌اند، قابل بهره‌برداری باشد.

502

کد خبر: 821407

وب گردی

وب گردی