از لایحه حمایت از حقوق کودک باید دفاع شود/ کمک‌های دولت به کودکان محروم محدود است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وظیفه دولت‌ها حمایت و توجه به کودکان به عنوان قشر بی‌دفاع و مظلوم است، بنابراین باید مجلس در دفاع از لایحه حمایت از حقوق کودکان وارد میدان شود و با نظرات کارشناسی آن را عملیاتی کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، علی کرد در این باره گفت: قشر کودکان بی‌دفاع و مظلوم هستند که باید از لحاظ مورد رفاه و حمایت دولت قرار بگیرند و دفاع از حقوق آنها باید مورد تأیید دولت‌ها باشد، در حالی که گاهی می‌بینیم که توجه چندانی به آنها نمی‌شود.

وی ادامه داد: آینده کشور به دست کودکان است، آنها آینده‌سازان هستند که اگر به این قشر توجه ویژه‌ای بکنیم، در واقع آینده خوبی را برای رشد و تعالی کشور رقم زده‌ایم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: لازم است که نمایندگان مجلس در تأیید لایحه حمایت از حقوق کودکان با کار کارشناسی و عملیاتی کردن آن در مجلس از آن حمایت کنند، کمیسیون‌های مربوطه نظرات کارشناسی و مفید خود را برای دفاع از آن ارائه دهند و لازم است دولت نیز در دستگاه‌های حمایتی، آن را ببیند و اجرا کند.

کرد تصریح کرد: همه کودکان باید از مزایا و حمایت‌های لازم برخوردار شوند و این موضوع برای 8 تا 9 استانی که محروم و کم‌برخوردار هستند و خانواده‌ها تمکن مالی ندارند، کودکان نیاز به تغذیه مناسب داشته اما این موضوع در استان‌ها فراموش شده است، بسیار حیاتی است.

نماینده مردم خاش در مجلس گفت: بهتر است دولت تهیه بسته غذایی برای مناطق محروم کشور را که شامل شیر و مواد غذایی لازم برای رشد کودکان است رادر دستورکار خود قرار دهد و به صورت رایگان توسط هلال‌احمر، بهزیستی و خانه‌های بهداشت توزیع کند.

وی با بیان اینکه باید به افرادی که توان خرید ندارند کمک کرد، گفت: دولت بهتر است حتی شیر خشک رایگان را برای خانواده‌هایی که توان خرید شیر خشک را ندارند، فراهم کند تا از نظر جسمی و روحی این کودکان ضربه نبینند.

کرد گفت: فضاهای سبز و تفریحی، فراهم کردن شرایط تحصیل این کودکان در مناطق محروم آن هم به صورت رایگان باید توسط دولت رعایت شود و ما نمایندگان مناطق محروم که این مسائل را از نزدیک لمس کرده‌ایم می‌بینیم که کودکانی که مورد بی‌مهری و عدم تمکین مالی قرار دارند، از نظر رشد جسمی و روحی در شرایط خوبی قرار ندارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر دولت کاری هم می‌کند، متأسفانه محدود است، به عنوان مثال در سیستان و بلوچستان 500بسته غذایی از سوی دولت توزیع می شود درحالی که شاید 5 هزار کودک واجد شرایط وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بهتر است سیستم غذایی به همراه سبد کالا، لوازم‌التحریر، لباس مناسب از سوی دولت تدارک دیده شود. این شرایطی است که در دنیا توسط دولت‌ها انجام می‌شود و بهتر است در کشور ما نیز توجه ویژه‌ای به اقشار بی‌پناه شود.

کرد در پایان گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان در واقع از کودکان بی‌بضاعت و خانواده‌هایی حمایت می‌کند که نمی‌توانند کودکان خود را به خوبی سر و سامان دهند.

705

کد خبر: 821419

وب گردی

وب گردی