آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون/پرونده مداحان در دادسرای روحانیت مفتوح بود و یکی دو نفر بازداشت شدند

اژه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص دستگیری دو مداح معروف و آزادی شان گفت: پرونده در دادسرای ویژه روحانیت مطرح بوده می دانم یکی دونفر بازداشت شدند، می دونم یک نفر هم با قرار آزاد شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، حجت الاسلام اژه‌ای در ادامه صدوپانزدهمین نشست خبری خود در خصوص اینکه در پرونده بنیتا قتل عمد بوده یا نه گفت: باید بازپرس و دادستان اظهار نظر نهایی کنند.

وی همچنین درباره تفاضل دیه نیز گفت: این موضوع مربوط به ماده ٤٢٨ قانون مجازات اسلامی است.

اژه‌ای ادامه داد: در مواردی که جنایت نظم و امنیت عمومی را بر هم زند و احساسات عمومی را جریحه دار کند و مصلحت در اجرای قصاص باشد لکن خواهان قصاص توان پرداخت تفاضل دیه را نداشته باشند با درخواست دادستان و تایید رییس قوه، تفاضل دیه از بیت المال پرداخت می شود.

اژه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص دستگیری دو مداح معروف و آزادی شان گفت: پرونده در دادسرای ویژه روحانیت مطرح بوده می دانم یکی دونفر بازداشت شدند، می دونم یک نفر هم با قرار آزاد شد ، نفر بعدی که آزاد شد یا نه و جزییات را اطلاعی ندارم

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پرونده پزشک تبریزی گفت: در یک موردی دادگاه استعلام کرده، پاسخ استعلام بیاد جلسه بعدی برگزار می شود، هنوز حکمی صادر نشده است.

آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون/ قرار تأمین شده، فرد آزاد و پرونده مفتوح است

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون گفت: فرد از زندان آزاد شده، پرونده مفتوح است و رسیدگی و تحقیقات ادامه دارد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون گفت: این پرونده مسیر خود را طی می‌کند که پس از انجام تحقیقات به مرحله صدور قرار رسیده است.

اژه‌ای تصریح کرد: بعد از اینکه قرار تأمین شد، فرد از زندان آزاد شده و پرونده مفتوح است و رسیدگی ادامه دارد و تحقیقات نیز انجام می‌شود تا پرونده تکمیل شده و بازپرس اظهارنظر کند.

کسی که مرتکب جرمی در ایران شود فرقی نمی کند چه کسی باشد طبق قانون محاکمه می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه گفت:کسی که مرتکب جرمی در قلمرو جمهوری اسلامی شده باشد فرقی نمی کند چه کسی باشد طبق قانون بررسی می شود این آمریکاست که سر بهانه های واهی افرادی را گروگان می گیرد یا اموال ایران راغارت می کند.

وی در ادامه در خصوص ادعای آمریکا مبنی بر سیاست گروگان گیری ایران گفت: کسی که مرتکب جرمی در قلمرو جمهوری اسلامی شده باشد فرقی نمی کند چه کسی باشد طبق قانون بررسی می شود این آمریکاست که سر بهانه های واهی افرادی را گروگان می گیرد یا اموال ایران راغارت می کند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه در دادگاه متهم ردیف دوم پرونده نفتی گفته شده بابک زنجانی را بانک مرکزی تایید کرده و اینکه آیا به این ادعا رسیدگی شده است یا خیر گفت: چندین بار توضیح دادم. یک پرونده که مفتوح می شود، افراد متهم و دستگاه های نظارتی یک سری صحبت هایی را مطرح می کنند و بازپرس با توجه به مجموعه قراین و شواهد، موضوع را دنبال می کند.

اژه‌ای ادامه داد: در این پرونده از دهها نفر تا کنون تحقیق شده است. کسانی که اتهام شان ثابت شده، قرار بازداشت یا تامین مناسب صادر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در خصوص کسانی که اتهام شان ثابت نشده، قراری صادر نشده است.

وی افزود: از برخی مسئولان وزارت نفت سابق یا بانک مرکزی و افرادی از این قبیل، تحقیق شده اما وزارت نفت سابق و بانک مرکزی سابق غیر از شرکت نیکو که ثابت شد و مدت ها بازداشت بودند و الان آزاد هستند، به عنوان متهم تحت تعقیب قرار نگرفتند.

اژه‌ای افزود: من بارها گفتم این پرونده بیش از سه متهم دارد.

رسیدگی به پرونده صندوق ذخیره ادامه دارد/ بازداشتی جدید نداشتیم

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بعد از دستگیری مدیر عامل سابق یا اسبق بانک سرمایه، کسی بازداشت نشده اما تحقیقات ادامه دارد و افرادی در رفت و آمد هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه و دستگیری تعدادی افراد جدید در این پرونده گفت: اخیراً اطلاع نگرفتم که کسی بازداشت شده باشد اما تحقیقات ادامه دارد.

وی افزود: بعد از دستگیری مدیر عامل سابق یا اسبق بانک سرمایه، کسی بازداشت نشده اما تحقیقات ادامه دارد و افرادی در رفت و آمد هستند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بنابراین بازداشتی جدید فعلا نداریم اما تحقیقات کماکان ادامه دارد و پرونده به دادگاه نرفته و در مرحله کارشناسی در خصوص زمین هایی است که به صورت صوری به بانک واگذار شده بود. مثلا ملک 35 میلیاردی را 300 میلیارد به بانک واگذار کرده بودند.

قوه قضائیه طبق قانون عمل کرده و به آمریکا و امثال آن اجازه دخالت نمی‌دهد

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص رفتار آمریکائیان و اظهارات آنها اظهار کرد: قوه قضائیه طبق قانون عمل کرده و به هیچ وجه به آمریکا و امثال آن اجازه دخالت نمی‌دهد؛ آمریکا نیز بداند که اقداماتش در نقض برجام و دست‌‌اندازی اموال حکومتی در خارج ایران بی‌پاسخ نمی‌ماند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص رفتار آمریکا با ایرانیان مقیم، اظهار داشت: آمریکا از زمان کودتای 1332 و یا نه از اول انقلاب و یا از همین ماه‌های اخیر، ماهیت تجاوزگرانه و خوی سلطه‌جویی و زورگویی خود را نشان داده و هر کس منصف باشد به آن پی برده است.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: بر همین اساس، ایران و ملت ایران نمی‌توانند به آمریکا اعتماد کنند، چرا که نمی‌توان به هیچ قرارداد کتبی و قول آمریکا به هیچ وجه دلخوش بود و اعتماد کردد.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه با قوانین موجود کار خود را انجام می‌دهد و به هیچ وجه به آمریکا و امثال آن اجازه دخالت نمی‌دهد و طبق قانون به پرونده‌های ایرانی و حتی غیرایرانی رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: رسیدگی به پرونده‌های دوتابعیتی که یکی ایرانی و دیگری غیرایرانی باشد (ایران دو تابعیتی نمی‌پذیرد) انجام می‌شود و افراد اگر جرمی داشته باشند، طبق قانون محاکمه می‌شوند.

اژه‌ای اظهار داشت: آمریکا زور دارد و زبان تهدید، اما باید بداند که نمی‌تواند امروز با کشور مقتدر و با فرهنگی مثل ایران زورگویی کند.

وی گفت: اقدامات آمریکا در نقض برجام و دست‌اندازی به اموال حکومتی در خارج از ایران بی‌پاسخ نمی‌ماند.

اژه‌ای با بیان این مطلب که بسیاری از ایرانیان تحت فشارهای ظالمانه آمریکا هستند، اظهار داشت: ما از آنها می‌خواهیم آنها را آزاد کرده یا طبق انصاف و قانون خود عمل کرده و دروغ نگویند.

معاون اول قوه قضائیه اعلام کرد: مسائلی که با زبان تهدید به ما عنوان می‌شود مطمئن باشند که جمهوری اسلامی با زبان تهدید، تسلیم امثال آمریکا نمی‌شود و کار خود را طبق قانون پیش می‌برد.

701

کد خبر: 821517

وب گردی

وب گردی