آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی ۱۹ مرداد برگزار می‌شود

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت، با اشاره به برگزاری هفتمین دوره آزمون «صلاحیت بالینی پزشکی عمومی» در ۱۹ مردادماه جاری گفت: این آزمون در ۳۴ حوزه آزمونی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر طاهره چنگیز، دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت، با اعلام این خبر گفت: ثبت‌نام هفتمین دوره آزمون«صلاحیت بالینی پزشکی عمومی» در دانشگاه‌های محل تحصیل داوطلبان صورت گرفته است و بر اساس آمارهای اولیه، پیش‌بینی می‌کنیم تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از ۱۰۰۰ نفر فراتر رود.

وی با اشاره به اینکه آزمون «صلاحیت بالینی پزشکی عمومی»، آزمونی عملی و شامل ۱۵ ایستگاه است، گفت: آزمون در مراکزی برگزار می‌شود که ضمن دارا بودن امکانات لازم، ۱۵ داوطلب در آن حوزه حضور داشته باشند؛ ضمن اینکه نوع ایستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف متفاوت و بسته به امکانات آن حوزه تعیین می‌شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای مرکزی پزشکی عمومی وزارت بهداشت، هفتمین دوره آزمون «صلاحیت بالینی پزشکی عمومی» ۱۹ مردادماه جاری در ۳۴ حوزه برگزار می‌شود که از این تعداد، ۴ حوزه مربوط به دانشگاه آزاد و سایر حوزه‌ها زیرمجموعه وزارت بهداشت است.

به گزارش مفدا، دانشگاه‌های علوم پزشکی، ایران با ۱۲۰، شیراز با ۹۲ و اصفهان با ۶۸ داوطلب، میزبان بیشترین متقاضیان این دوره آزمون هستند.

200/202

کد خبر: 821529

وب گردی

وب گردی