در گفت و گو با ایسکانیوز مطرح شد: توضیحات معاون وزیر کشور پیرامون روند تقسیمات کشوری و ارتقاء سیاسی شهرها

قائم مقام سیاسی وزیر کشور توضیحاتی در خصوص روند تقسیمات کشوری و ارتقاء سیاسی شهرها و اتقاء شهرها ارائه داد.

علی اصغر احمدی معاون و قائم مقام سیاسی وزیر کشور درباره روند تقسیمات کشوری و ارتقاء سیاسی شهرها، در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: قانون تقسیمات کشوری شاخصه هایی را برای چگونگی تبدیل یک نقطه از روستا به شهر ، تشکیل دهستان، تبدیل بخش به شهرستان و در نهایت تبدیل شهرستان به استان در اختیار مجلس گذاشته است.

وی تصریح کرد: تا قبل از تشکیل استان اختیار با دولت است و دولت برای پاسخگویی به مطالبات مردم طی 3-4 سال گذشته نکاتی را مد نظر قرار داده است؛ اگر نقطه ای بخواهد شهر شود حتما باید به صورت کالبدی مورد توجه و ارزیابی قرار بگیرد به این صورت که از نظر مسکن، مسایل زیست محیطی و سایر نکات شهرسازی و توسعه مناسب باشد، بنابراین دولت این موضوع را به عهده یک وزارتخانه قرار داده و تا زمانی که آن وزارتخانه نظر مثبت ندهد این موضوع جزو یکی از موانع ما خواهد بود.

احمدی ادامه داد: برای ایجاد بخش یا شهرستان به دلیل نیاز ساختمان های اداری از جمله بخشداری، فرمانداری، و سایر دستگاه ها به ردیف های استخدامی برای جذب کارمند نیاز داریم؛ زمانی که سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی این ملزومات را فراهم نکرده باشند این موضوع امکان پذیر نیست .

وی با اشاره به جلسه ای که با دبیر کمیسیون سیاسی دفاعی دولت و معاون اول اجرایی داشت، افزود: جلسه بر مبنای توان و چگونگی پاسخ سریع به مطالبات مردم بود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: پیشنهادی به آقای رحمانی فضلی وزیر کشور داده ام مبنی بر این که به جای مکاتبه،از نمایندگان دستگاه های زیربط در قالب یک کارگروه دعوت شود و در آنجا به مسایل بپردازیم تا به یک تصمیم گیری برسیم و این موضوع می تواند به روند کارها کمک کند و در نهایت وزیر کشور با این تصمیم موافقت کردند.

همچنین احمدی بیان کرد: امیدواریم در دولت آینده با رعایت مقررات همه استانداردهای لازم برای ایجاد شهر، دهستان و... بتوانیم به مطالبات به حق مردم پاسخ دهیم.

احمدی در پایان در پاسخ به این که این تقسیمات کشوری در چه مناطقی قرار است شکل گیرد، گفت: امکان تقاضاهایی از 31 استان می باشد که نمی توان از آن استان ها نام برد و اولویت بندی کرد زیرا حق ایجاد می کند که نظری در این خصوص ندهیم.

به گزارش ایسکانیوز معاون و قائم مقام سیاسی وزیر کشور روز گذشته در نشست با فرمانداران، بخشداران و مدیران استانداری هرمزگان در بندرعباس گفت: روند تقسیمات کشوری و ارتقاء سیاسی شهرها و روستاها سرعت می گیرد.

قائم مقام سیاسی وزیر کشور در این خصوص اضافه کرد در این زمینه کمیته ای با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه به عنوان دستگاه های مرتبط با بحث تقسیمات کشوری در وزارت کشور، تشکیل شده است. با معاون اول رئیس جمهور و دبیر هیئت دولت نیز مذاکراه شده تا روند تقسیمات کشوری و ارتقاء سیاسی شهرها و روستاها به ویژه در دولت آینده سرعت بیشتری بگیرد.

901/900

کد خبر: 821576

وب گردی

وب گردی