پژوهش ها در راستای رفع نیازهای جامعه صورت گیرد / تربیت متخصصین بر اساس نیاز های صنایع

برنامه «مجله دانشگاه» امشب با محوریت ارتباط دانشگاه با صنعت از شبکه یک سیما پخش شد. دکتر ولایتی رییس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاداسلامی در ابتدای این برنامه با تاکید بر ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: ما باید با توجه به نیاز وزارت خانه ها،  کارخانه ها و صنایع مختلف متخصص تربیت کنیم . همچنین در جهت رفع مشکلات و توسعه علم و فناوری مورد نیاز جامعه پژوهش و تحقیق انجام دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر نوریان دبیرکل هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به وجه تمایز میان دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: ما باید بتوانیم آماری از تعداد افرادی که برایشان اشتغال ایجاد کرده ایم و گردش کاری و اقتصادی که در جامعه به وجود آورده ایم، ارایه دهیم این موارد امروز یک دانشگاه را متمایز می کند.

دکتر موسی خانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دوره مدیریت جدید دانشگاه همواره تاکید بسیار زیادی بر جهت گیری دانشگاه به سمت تعامل جدی با صنعت، تامین محصولات و خواسته های صنایع ، استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های علمی دانشگاه و ساختن دانشگاه نسل چهارم یعنی دانشگاه موثر برای جامعه شکل شده است.

دکتر ثمری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه به عوامل موثر در ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: ما معمولا دو دسته عوامل را در پیوند میان صنعت و دانشگاه موثر میدانیم عواملی که در دانشگاه بعنوان تولید کننده و عرضه کننده دانش و عواملی که درصنعت بعنوان متقاضی و استفاده کننده از دانش وجود دارد، اگر بتوانیم این عوامل را بدرستی شناسایی کنیم توانسته ایم قدم های خوبی در راستای استحکام ارتباط صنعت با دانشگاه برداریم.

موسی خانی با اشاره به قراردادهای منعقد شده در دانشگاه آزاد اسلامی با صنایع و وزارت خانه ها گفت: در حوزه ارتباط با صنعت قراردادهای خوبی با وزارت خانه های مهم کشور همچون وزارت نفت و سازمان های بزرگ بمنظور استفاده از ظرفیت ها ، تحقیقات و دانشی که توسط اساتید این دانشگاه ایجاد شده، منعقد شده است.

همچنین ثمری با بیان اینکه دانشگاهی موفق است که تحقیقات خود را متناسب با نیازهای جامعه انجام دهد، گفت: ما همواره معتقدیم که موفقیت صنعت در گرواستفاده از نوآوری ها و دانش فنی است.

203

کد خبر: 821603

وب گردی

وب گردی