فاطمه معتمدآریا: سینماگران ناسازگاری  شهر را به تصویر بکشند

آیین افتتاحیه جشنواره فیلم شهر با تجلیل از فاطمه معتمدآریا برگزار شد، او در این مراسم، گفت: امیدوارم به عنوان سینماگر بتوانیم ناسازگاری شهر را به تصویر بکشیم و در بهبود آن نقش داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، امشب ، ٨ مرداد ماه با حضور جمعی از هنرمندان در باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که اجرای آن را محمد سلوکی بر عهده داشت پس از پخش تیزر جشنواره فیلم شهر، سید علی احمدی، دبیر ششمین دوره این رویداد فرهنگی و هنری، گفت: از ۹ تا ۱۴ مرداد در پردیس سینمایی ملت میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان هستیم و علاوه بر اکران آثار برنامه‌های جنبی دیگری هم خواهیم داشت.

در ادامه، محمد معتمدی قطعاتی را به صورت زنده اجرا کرد.

سپس آثار برگزیده بخش مسابقه محله معرفی شدند. اعضای هیئت انتخاب در این بخش به روی صحنه آمدند.

در این بخش، اکبر دره بالایی به عنوان نفر سوم برگزیده شد. تندیس جشنواره نیز به حامد مرادی نیا اهدا شد. داوود جلیلی نیز برای فیلم «موضوع انشاء» جایزه گرفت. در رتبه دوم محمد محمد آبادی برای فیلم «مانکن» جایزه گرفت. همراه وی، شهاب احمد پور برای فیلم «بدون عنوان» جایزه دریافت کرد. جایزه برتر این بخش به علی عرفان فرهادی اهدا شد.

علی عرفان فرهادی پس از دریافت جایزه گفت: من از فضای چند وقت اخیر فیلم های کوتاه گله دارم؛ چرا که فیلم های زیر سه دقیقه را فیلم کوتاه نمی‌دانند و من امیدوارم که این نگاه از بین برود.

صادق اکبری جایزه ویژه را برای فیلم «سرای امید» گرفت. ایمان بیات فر تندیس جشنواره را برای فیلم «بیست و شش سال بعد» گرفت. اکرم نعمتی برای فیلم «پارک» برنده جایزه شد. آرمین تیموری برای فیلم «این باریکه راه» جایزه گرفت. در بخش شهر امن هم ، فیلم «کلاغ پر» جایزه گرفت.

معتمد آریا در این بخش گفت: هرچه رویدادها، آیین‌ها و جشنواره‌های فرهنگی در کشور بیشتر باشد، میزان آسیب‌پذیری در جامعه کمتر می‌شود. امیدوارم ما هنرمندان بتوانیم در به آرامش رساندن شهروندان و شهر تهران سهیم باشیم.

این بازیگر سینمای ایران بیان کرد: امیدوارم به عنوان یک سینماگر بتوانیم نابسامانی و ناسازگاری شهرمان را به تصویر بکشیم و در بهبود آن نقش داشته باشیم.

در ادامه همایون اسعدیان از یک عمر فعالیت هنری معتمدآریا تقدیر کرد. وی گفت: برای من به عنوان همایون اسعدیان که راه درازی را آمده‌ام و پایان خط شاید خیلی دور نباشد، افتخار می‌کنم کنار عزیزانی این چنین بودم.
پس از آن نکوداشتی برای زنده یاد حبیب الله کاسه سازبرگزار شد. دقایقی کوتاه از این مراسم از شبکه خبر پخش شد.

در ادامه محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به روی صحنه آمد و گفت: من خیلی خوشحالم که امسال آثار بیشتری به دبیرخانه رسیده است. شهرداری پنج پردیس سینمایی دارد و در چند ماه گذشته، پردیس تئاتر تهران نیز افتتاح شد. همین طور باغ کتاب تهران افتتاح شده است.

وی گفت: من از همه کسانی که در عرصه هنر جلوه های هنری را ارتقا می دهند تشکر می کنم .
محمد روح الامین برای طراحی لوگوی سایت و پوسترهای فیلم های ایستاده در غبار، من و نهنگ عنبر جایزه گرفت.

علی باقری برای طراحی پوستر فیلم‌های «روتوش»، «رویاهای دم صبح» و «یک گزارش» جایزه برد.

محمدحسین هوشمندی برای طراحی پوستر فیلم سینمایی «من» تجلیل شد.

امیر مهران برای عنوان‌بندی فیلم «ماحی» جایزه دریافت کرد.

از امیر شیبان خاقانی برای تیزر فیلم سینمایی «رگ خواب» و محسن امیریوسفی برای تیزر فیلم سینمایی «خواب تلخ» تقدیر شد.

سمیه جعفری برای عکاسی فیلم «خاطرات اسب سیاه» جایزه گرفت.

بر اساس این گزارش، ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر 9 تا 14 مردادماه به دبیری سیدعلی احمدی در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر: 821623

وب گردی

وب گردی