شب  مهدی حمیدی شیرازی برگزار می شود

شب زنده‌یاد حمیدی شیرازی فردا دهم مردادماه در کانون زبان پارسی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، در مراسم شب زنده‌یاد حمیدی شیرازی، سید مصطفی محقق داماد، امیر بانو کریمی، ناهید افخم، نوشیار حمیدی، مهدی فیروزیان و محمد خلیلی سخنرانی خواهند کرد. همچنین در این مراسم، شعر «قو» با صدای این شاعر فقید پخش خواهد شد.

حمیدی شاعری بود که در جبهه مخالف نیما یوشیج و نوگرایان ایستاد و در پایان سال ۱۳۲۱ دومین دفتر شعرش را به نام «عصیان» به دست چاپ سپرد. وی در سال ۱۳۲۴ قصیده «مصاحبه با نیما پیشوای نوپردازان» را منتشر کرده که در جبهه شعرای کلاسیک و مخالفان نیما یوشیج او را در صف اول قرار داد.

او بعد از شهریور ۱۳۲۰ با قصاید حماسی‌وار پیرامون شرایط نابسامان سیاسی و اجتماعی ایران و در حمله به اشغالگران بیگانه و جدایی‌خواهان آذربایجان، مورد توجه خاص و عام واقع شد و به او لقب «شاعر ملی» داده بودند.

محمدرضا شفیعی کدکنی سال‌ها پیش در اظهار نظری درباره شعر زنده‌یاد حمیدی شیرازی گفته بود: اگر ارتباط نسل‌های آینده با شعر گذشته فارسی حفظ شود، شعر حمیدی در آینده می تواند یکی از مظاهر جمال هنری زبان فارسی در عصر ما باشد.

شب مهدی حمیدی شیرازی در ساعت پنج بعداز ظهر سه شنبه دهم مرداد در کانون زبان پارسی واقع در خیابان ولی عصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب پلاک ۱۲، برگزار می‌شود.

502

کد خبر: 821644

وب گردی

وب گردی