امروز؛ برگزاری اولین جلسه شورای برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی/واحد های خارج از کشور آیین نامه خاص می گیرند

مدیر کل امور بین الملل دانشگاه آزاد گفت: اولین جلسه شورا برون مرزی با دستور کار بررسی و تدوین شیوه‌نامه شورا امروز تشکیل خواهد شد. 

دکتر حسین ابراهیمی مدیر کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو اختصاصی با ایسکانیوز در خصوص ایجاد شورای برون مرزی دانشگاه گفت: هیات امنا در سال 94 برنامه ای را مصوب کرد که توسعه فعالیت های بین المللی در خارج از کشور در دستور کار قرار گیرد. پیرو این مصوبه حوزه بین الملل برنامه 5ساله دانشگاه آزاد را طراحی و تصویب کرد که از مهر 95وارد فاز اجرایی آن شدیم.

او ادامه داد: در دوره گذشته 3 دفتر دانشگاهی فعال و 4 واحد برون مرزی تاسیس شد. پیشنهاد داده بودیم با توجه به 3دفتر فعال، تاسیس دفاتر جدید را پس از سال 96 قرار دهیم و در طول این مدت به ارزیابی و بررسی دفاتر موجود بپردازیم.


وی اضافه کرد: پس از تغییرات اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی مجددا پیشنهاد تشکیل شورای برون‌مرزی مطرح و خوشبختانه موافقت‌های لازم از جانب ریاست دانشگاه ابلاغ شد.


ابراهیمی افزود: این شورا، دو هدف را دنبال می‌کند. هدف نخست توسعه واحدهای برون مرزی به ویژه در کشورهای مسلمان و همسایه و هدف دوم نظارت به دفاتر واحدهای برون مرزی است.

او عنوان کرد: در داخل کشور تمامی واحدها به صورت استانی اداره می‌شوند و در واقع هیات امناهای استانی داریم که واحدها زیرمجموعه آنها هستند اما در واحدهای برون مرزی چنین ساختاری تاکنون وجود نداشته است.

مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه‌های آزاد اسلامی تصریح کرد: این پیشنهاد برای ایجاد چنین ساختاری است که بتوان مشابه این موضوع برای واحدهای برون مرزی نیز هیات امناهای استانی داشته باشیم تا تمام فعالیت‌های این واحدها و مصوبات و نیازهایشان در این شورا مطرح و پس از بررسی و تایید ریاست دانشگاه به واحد مربوطه جهت اجرایی شدن موضوع ابلاغ شود.


وی ادامه داد: این پیشنهاد خوشبختانه مورد موافقت رئیس دانشگاه قرار گرفت و اولین جلسه شورا با دستور کار بررسی و تدوین شیوه‌نامه شورا که پیش نویس آن توسط اداره کل آماده شده است امروز تشکیل خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: در این جلسه با موضوع ساماندهی واحدهای برون مرزی پس از تصویب شیوه نامه وارد کار اجرایی خواهیم شد.

او افزود: ترکیبی برای این شورا پیشنهاد شده که در جلسه باید مطرح و مصوب شود. همچنین، وظایفی را برای شورا پیش بینی کردیم که متناظر با وظایف هیات امناهای استانی برای واحدهای برون مرزی است.

او ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم در صورت انجام این کار و برگزاری جلساتی مرتب این شورا علاوه بر مطالعه دقیق‌تر و بهتر و استفاده از خرد جمعی واحدهای برون مرزی بتوانیم بر روی این واحدها نظارت کاملی داشته باشیم.

ابراهیمی اضافه کرد: طبیعی است در هر کشوری که تصمیم به ایجاد شعبه داریم با توجه به مقررات و قوانین آن کشور با واحدهای داخل کشور تفاوت و حتی تضادهایی داریم. به همین منظور بایستی فکر و اندیشه‌ای برای واحدهای خارج از کشور داشته باشیم تا هر مشکل و تضادی که در کار خود دارند و نمی‌توانند از آیین‌نامه‌های موجود استفاده کنند پیشنهاد آیین‌نامه جدید را به این شورا دهند تا در آن مصوب شده و براساس آن اقدامات لازم انجام شود.

وی در پایان عنوان کرد: بنابراین تمام شیوه‌ ها،روش‌ها و فرایندهای واحدهای برون مرزی از این پس در قالب این شورا خواهد بود و هر واحد آیین نامه خاص خود را علاوه بر آیین‌نامه‌های موجود آموزشی دانشگاه خواهد داشت.

200/202

کد خبر: 821677

وب گردی

وب گردی