بهره برداری از بزرگراه شهید حسین همدانی وتونل شهدای غزه

امروز طرح احداث بزرگراه شهید حسین همدانی (ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم) به همراه تونل شهدای غزه بهره برداری می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از صدا و سیما , علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: طرح احداث ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم حدفاصل تقاطع آزاد راه آزادگان تا اتوبان و جاده مخصوص تهران- کرج به همراه تونل شهدای غزه که امکان توسعه این معبر بزرگراهی در فضای زیرسطحی بوستان جنگلی چیتگر بدون قطع حتی یک اصله درخت را فراهم کرده است و ظهر امروز در مراسمی با حضور شهردار تهران به بهره برداری می رسد.

جاوید افتتاح طرح احداث ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم را مکمل توسعه شبکه بزرگراه های غرب شهر تهران و ایجاد دروازه های ورودی جدید برای این پهنه از پایتخت دانست و گفت: با آغاز بهره برداری از این طرح، شاهد کاهش بار ترافیک در بزرگراه های بین تهران و کرج خواهیم بود.

وی با بیان آنکه مسیر ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم دارای 10 تقاطع غیرهمسطح شامل تقاطع بزرگراه شهید حکیم با خیابان های کوهک، کاج، گلها، بلوار ایران خودرو، رودخانه وردآورد، بلوار پژوهش، خیابان اردستانی و تقاطع‌های برقرار کننده ارتباط معابر محلی در محدوده منطقه 22 است، افزود: احداث 2 پل جهتی، ارتباط این مسیر بزرگراهی با بزرگراه آزادگان را تقویت کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: طول مسیر اصلی ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم، حدفاصل تقاطع آزادراه آزادگان تا اتوبان و جاده مخصوص تهران- کرج به 15 کیلومتر می رسد.

جاوید با تاکید بر اینکه حفظ درختان پارک جنگلی چیتگر یکی از اهداف اصلی تعریف و اجرای ششمین تونل ترافیکی شهر تهران بود، تونل شهدای غزه را با احتساب تونل، رمپ های ورودی و خروجی و تونل های ارتباطی، معبری 3256 متری خواند و یادآور شد تونل شهدای غزه همانند تونل های نیایش و امیرکبیر به صورت آب بند کامل و هوشمند احداث شده و دارای 4 دسترسی اضطراری است.

عرض دهانه حفاری هر یک از تونل های شمالی و جنوبی 18 متر و ارتفاع آنها حدود 13 متر است. سطح مقطع تونل شهدای غزه مثل تونل نیایش حدود 186 متر مربع و با استفاده از روش اتریشی ، از جدیدترین روش های حفاری ساخته شده است.

705

کد خبر: 821680

وب گردی

وب گردی