خدمات انجام شده پلیس فرودگاه‌ها در عملیات حج 96

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور از استقرار ۶۰۰ پلیس بازرس به صورت مستقیم، ۲۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم و پلیس‌های چهره‌زن در ۲۰ فرودگاه کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازخبرنگار فارس، سردار حسن مهری در مراسم آیین معنوی بدرقه رسمی نخستین گروه از حجاج حج تمتع 96 گفت: کارگاه‌های اموزشی متعددی برای فرماندهان پلیس 20 فرودگاه کشور برای انجام هماهنگی‌های بیشتر برگزار شده است.

وی افزود: به کارگیری 600 پلیس بازرس به صورت مستقیم و همچنین 2500 پلیس بازرس به صورت غیرمستقیم و استقرار پلیس‌های چهره‌زن در 20 فرودگاه کشور، بخش دیگری از خدمات انجام شده پلیس فرودگاه‌ها در عملیات حج 96 است.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: چاپ و توزیع 50 هزار نسخه بروشور برای افزایش اطلاعات پلیسی حجاج در فرودگاه‌ها با استقبال حجاج مواجه شده است.

وی گفت: تاکنون در پروازهای انجام شده حج مشکل خاص پلیسی مشاهده نشده و اطلاعاتی که درباره حج از سوی پلیس فرودگاه‌ها از قبل منتشر شده توانسته خدمات و آرامش خوبی را برای حجاج در پی داشته باشد.

سردار مهری در پایان گفت: حمل هرگونه مواد مخدر سنتی و صنعتی و قرص‌های روانگردان و کدئین‌دار می‌تواند منجر به برخورد شدید پلیس سعودی و ایجاد مشکلات بعدی برای حجاج شود.

در ادامه این مراسم، علی عابدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دنبال ایمنی و امنیت حجاج، همراه با اکرام آنها در عملیات حج هستیم.

وی افزود: پروازهای حج سال جاری نزدیک به دو ماه به طول خواهد انجامید و اوایل مهر هم به پایان خواهد رسید.

معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی انجام شده باید 50 درصد از پروازهای حجاج ایرانی توسط هواپیمایی سعودی منتقل می‌شدند، اما متأسفانه در آخرین لحظات، برخی از این شرکت‌های سعودی از جابجایی زائران امتناع ورزیده و در دو روز گذشته به ما اطلاع داده شد که 26 هزار مسافر را باید به مقصد عربستان منتقل کنیم.

وی گفت: جابجایی مسافرین در سال جاری به صورت سینوسی است، به طوری که در برخی روزها بین 3 تا 4 پرواز و برخی روزها 15 تا 16 پرواز حج انجام می‌شود.

وی در پایان گفت:‌ حجاج باید ضمن حفظ آرامش خود، تأخیرات پروازهای حج را هم پذیرا باشند.

ساعت 6:30 دقیقه صبح امروز چهارمین کاروان حج تمتع مربوط به استان تهران با ظرفیت 269 نفر از حجاج و 30 نفر از عوامل اجرایی به مقصد مدینه پرواز کرد، ضمن اینکه ساعت 11:55 دقیقه امروز هم دو کاروان دیگر از زائران استان مرکزی و البرز به عربستان اعزام خواهند شد.

705

کد خبر: 821714

وب گردی

وب گردی