210 گروه جهادی از جامعه پزشکی در مناطق محروم کشور فعالیت می کنند

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 210 گروه جهادی از جامعه پزشکی و 870 خیریه در حوزه سلامت در مناطق مختلف کشور فعالیت می کنند

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از یرنا , محمد هادی ایازی روز دوشنبه در مراسم رونمایی از 80 کلینیک سیار دندانپزشکی در حاشیه هتل المپیک تهران افزود: نظام سلامت کشور بدون همکاری مردم و افراد خیر از گروه های مختلف از جمله جامعه پزشکی نمی تواند خدمات مناسب و مطلوبی به مردم ارائه کند و خوشبختانه شاهد این هستیم که تعداد زیادی از افراد خیر برای کمک به نظام سلامت از جمله ساخت دانشکده، مراکز درمانی، خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت و خوابگاه های دانشجویی مشارکت می کنند.
وی افزود: در سال 95 خیرین بیش از 1500 میلیارد تومان برای توسعه فضاهای فیزیکی و از جمله ایجاد تخت های بیمارستانی به وزارت بهداشت کمک کردند.
وی اضافه کرد: این کمک ها به صورت مداوم ادامه دارد و همین هفته گذشته دو تفاهم نامه با خیرین برای ساخت دو بیمارستان شامل یک بیمارستان 170 تخت خوابی در کهریزک و یک بیمارستان 170 تخت خوابی در ساوه را امضاء کردیم.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت ادامه داد: هم اکنون 620 سازمان مردم نهاد و 870 خیریه در حوزه سلامت در مناطق مختلف کشور فعال هستند که برخی از آنها 190 شعبه در سراسر کشور دارند و علاوه بر کار ساخت و ساز در زمینه فرهنگسازی وارتقای سلامت مردم نیز با وزارت بهداشت همکاری می کنند.
وی افزود: اقدامی که امروز از آن رونمایی کردیم اعزام 80 دستگاه کامیونت حامل کلینیک سیار دندانپزشکی است که با کمک مشارکت خیرین تجهیز شده و در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار می گیرد تا با حضور دندانپزشکان وتکنسین های دندانی برای ارائه خدمات رایگان به مناطق محروم اعزام شوند.
ایازی گفت: این گام اول برای ارائه خدمات رایگان دندانی در مناطق محروم است و حتما این خدمت در دولت دوازدهم چندین برابر می شود و برنامه های دیگری نیز وجود دارد که با کمک خیرین و ایجاد کلینیک های سیار، خدمات ماموگرافی، غربالگری سرطان سینه و نیز اعزام کلینیک های چشم پزشکی به مناطق محروم به مردم خدمات ارائه می شود.

705

کد خبر: 821749

وب گردی

وب گردی