نماینده سمنان: کابینه پیشنهادی دوازدهم کمترین ریزش را خواهد داشت

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه معتقد است کابینه پیشنهادی روحانی در مجلس دهم کمترین ریزش و عدم رای اعتماد را خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، احمد همتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همسویی بین دولت دکتر روحانی و مجلس دهم در قیاس با مجالس قبلی بسیار بیشتر است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره عدم رای اعتماد مجلس به تعداد بیشتری از وزرا در سه دولت گذشته در قیاس با دهه‌های اول و دوم انقلاب اسلامی افزود: بعید است که امسال این اتفاق بیفتد چرا که تعامل و همسویی خوبی بین اکثریت مجلس و دولت وجود دارد و این دو قوه در ارتباط خوبی با همدیگر هستند.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه البته این به معنای این که مجلس به هر وزیری هم رای بدهد، نیست، افزود: طبیعی است که نمایندگان مردم وظایف قانونی و حسیاست‌های خاص خود را دارند و کارآمدی و توانمندی آنها را مدنظر قرار می دهند.

همتی با اشاره به توجه ویژه رئیس‌جمهور به مجلس و نمایندگان مردم گفت: رئیس‌جمهور در خصوص کابینه دوازدهم با هر سه فراکسیون عمده مجلس رایزنی و جلسه داشته و همین به کسب رای اعتماد کابینه کمک خواهد کرد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص لیست‌هایی که در خصوص اعضای کابینه در رسانه‌ها مطرح شده، اظهار داشت: این لیست‌ها عمدتا گمانه‌زنی و بر پایه حدس و گمان است و لذا خیلی نباید به صحت آنها اعتماد داشت.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره وزیر بهداشت گفت: اگر چه نمی‌توان انتخاب دکتر قاضی‌زاده هاشمی را نهایی شده دانست اما به هر حال گزینه اول برای این وزارتخانه در دولت دوازدهم است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه هر وزیر که در دولت دوازدهم باشد باید قوانین را اجرا کند، تصریح کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است که هر وزیری که انتخاب می‌شود باید در اجرای قوانین دقت و حساسیت لازم را داشته باشد چرا که اجرای ناقص قوانین مشکلاتی را به همراه داشته و هزینه‌های اضافی به کشور تحمیل می‌کند.

301

کد خبر: 821902

وب گردی

وب گردی