ایران مرکزتربیت ژن استعدادهای درخشان وتحویل مفت و مجانی آن به سایرکشورهاشده است

دکتر داریوش فرهود بنیانگذار،استاد دانشگاه تهران وپدرعلم ژنتیک ایران وعضودائمی فرهنگستان علوم پزشکی با حضوردرجمع مسئولان ارشد و دانشجویان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با اشاره به اهمیت و ضرورت حمایت از دانشجویان مستعد و پژوهشگرگفت: امروز دیگر موضوع فرار مغز ها مطرح نیست در وضعیت کنونی ایران مرکز تربیت ژن استعدادهای درخشان و تحویل مفت و مجانی آن به سایرکشورهاشده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر فرهود با یادآوری حادثه تلخ مرگ مریم میرزاخانی نابغه ریاضی و استاد دانشگاه آمریکا گفت : امثال مریم میرزاخانی در این کشور کم نیستند و باید به این نکته مهم توجه شود که تنها تربیت دانشجویان به درد نمی خورد، نگهداری این ژن های مستعد مهم است.

وی با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای در کلیه امور زندگی و انجام فعالیت های علمی و پژوهشی گفت : طبق تعاریف یونسکو اخلاقیات در 6 سال اول زندگی شکل می گیرد و در سنین دانشجوئی استاد با روش و کردارمطلوب خود بزرگترین معلم و الگوی اخلاق دانشجویان است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : دربخش توسعه و گسترش تحقیقات، توزیع منابع، عادلانه نیست و نیازبه اصلاح و بازنگری جدی دارد.


وی با تقدیر از تلاش های علمی و اجرائی دکتر مریم اسلامی رییس اولین همایش سلول های بنیادی، سلول درمانی و پزشکی باز ساختی و رئیس مرکز تحقیقات زیست فناوری در مقام اولین برگزار کننده این همایش ها در دانشگاه آزاد اسلامی که بدون کوچکترین حمایت مالی و با بهره گیری ازدانش اساتید صاحب نام و معتبر داخلی و بین المللی و با جذب دانشجویان صورت گرفته است گفت: مشابه این همایش با صرف میلیاردها هزینه برگزار می شود و این در حالی است که مهارت آموزی جزء اصول بنیادین آموزش است که متاسفانه در ایران اصلاٌ وجود ندارد.

دکتر فرهودی سپس با اشاره به نقش مثبت و سازنده دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقاء فرهنگ دانش درسطح کشور گفت: هرنقطه ای که چراغ علم در آن روشن شود بدون تردید تاریکی جهل را از میان می برد گفت : محور این تلاش و جهاد علمی جوانان کشوراست بنابر این بایستی کار را به دست همان جوانان سپرد ، باید آنها را جدی بگیریم.

پدر علم ژنتیک ایران افزود : نقش اساتید در تعلیم و تربیت دانشجویان وسرمایه گذاری بر روی جوانان همانند تنه درخت است که با شیره جان خود در آوندها و رگ های جوانان که سر شاخه های این درخت هستند جان می بخشند . میوه دادن و گل دادن وظیفه آنهاست ، در این مسیراستعداد یابی ، مهارت آموزی ،کمک و حمایت اساتید از دانشجویان نقش تعیین کننده ای دارد.

دکتر فرهودی در پایان سخنان خود با اشاره به توانمندی علمی و اجرائی برگزار کنندگان همایش و همچنین کثرت دانشجویان دختر گفت: نسبت جنسیت درهمه امور باید رعایت شود. درحال حاضر سهمیه حضور زنان درعرصه های مدیریتی کشور 30 در صد است و این در حالیست که زنان با مهارت های ذاتی خود باعث تلطیف، همدلی و روح صمیمیت در محیط کار و انجام فعالیت های گروهی می شوندو امید آنکه سهم خانم ها در کابینه جدید دولت نیزرعایت شود.

گفتنی است این مراسم با حضور دکتر کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان،دکترهنگامه بختیارمدیرکل دفتر توسعه پژوهش فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی،دکتر زعیمیان کاظمی مشاور وزیر بهداشت و عضو هیات امنا باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ،خانم دکتر اسلام پناه رییس بنیاد ملی نخبگان ورییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کرمانشاه، دکتر سایه بیگدلی مدیر روابط عمومی واحد پزشکی تهران و حدود 40 نفرازدانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی با هدف تقدیر ازبرگزارکنندگان اولین همایش سلولهای بنیادی، سلول درمانی و پزشکی باز ساختی روز یکشنبه 8 مرداد ماه سال جاری در هتل فرهیختگان واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

201

کد خبر: 821905

وب گردی

وب گردی