وام تحصیلی دکتری در تابستان هم پرداخت می‌شود

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش مدت‌زمان پرداخت وام تحصیلی ویژه دکتری از 9 به 12 ماه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، ذوالفقار یزدان‌مهر گفت: «بر این اساس این وام در سه ماهه تابستان نیز به دانشجویان متقاضی پرداخت می‌شود. مبلغ این وام ماهانه 6 میلیون ریال است که به صورت فصلی و هر سه ماه یکبار به دانشجویان متقاضی پرداخت می‌شود.»

مشاور وزیر علوم ادامه داد: «در راستای مراعات دانشجویان و تسهیل کردن شرایط، آن دسته از دانشجویانی که برای مرحله بهار امسال ثبت‌نام کرده‌اند برای دریافت وام تحصیلی ویژه دکتری در فصل تابستان نیازی به مراجعه دانشگاه و ثبت‌نام ندارند و تا پایان مرداد وام آنها به صورت خودکار پرداخت می‌شود. فقط دانشجویانی که در سه ماهه اول امسال موفق به ثبت‌نام نشده‌اند باید برای دریافت وام تابستان ثبت‌نام کنند.»

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: «وام ویژه دکتری به مبلغ ماهانه 700 هزار تومان با همکاری بانک توسعه تعاون از ابتدای سال عملیاتی و بخش عمده آن نیز پرداخت یا در حال پرداخت می‌­باشد. با رایزنی صندوق رفاه دانشجویان با مدیرعامل بانک برای کمک به دانشجویان دکتری تسهیلات 6 ماهه اول سال به صورت یکجا و به مبلغ 4 میلیون و 200هزار تومان پرداخت شده یا در حال پرداخت است.»

یزدان‌مهر گفت: «با تدبیر صندوق رفاه دانشجویان جلسات هم‌اندیشی با حضور نمایندگان دانشجویان دکتری در چند مرحله برگزار و اقدامات قابل انجام برای تسهیل صورت گرفته است و قرار است این جلسات تداوم داشته باشد تا متناسب با نیاز واقعی دانشجویان تصمیمات مناسب در سایر موارد مناسب با توان و رسالت صندوق به عمل آید. ثبت‌نام وام ویژه دکتری از 13 خرداد شروع شده بود و قرار بود تا 15 تیر به پایان برسد ولی با توجه به استقبال گسترده دانشجویان متقاضی و تقاضای دانشگاه‌ها و برای پوشش حداکثری دانشجویان، تا 25 تیر تمدید شد.»

او در پایان افزود: «15 هزار و 500 نفر دانشجو متقاضی برای وام ویژه دکتری در سامانه صندوق ثبت‌نام کردند که همانطور قول داده بودیم به محض تایید و ارسال لیست دانشجویان توسط معاون دانشجویی دانشگاه در اسرع وقت پرداخت شروع شد و تاکنون مبلغ 18 میلیارد و 500 میلیون تومان به حدود 10 هزار دانشجوی متقاضی توسط صندوق و بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.»

201

کد خبر: 821947

وب گردی

وب گردی