صندوق چندین میلیون پوندی برای استخدام دانشمند!

دولت انگلیس چند 10میلیون پوند به جذب دانشمندان ماهر و باتجربه اختصاص می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز، دولت انگلیس 100 میلیون پوند برای استخدام دانشمندان ماهر از سراسر دنیا سرمایه‌گذاری می‌کند.

صندوق "ارنست رادرفورد" برای ارائه کمک‌ها و بورسیه به محققان اعم از مبتدی و ماهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محققان نه تنها از کشورهای توسعه یافته با اقتصادهای پیشرفته، بلکه از کشورهایی با مراکز تحقیقاتی در حال ظهور نظیر هند، برزیل و مکزیک نیز به انگلیس می‌آیند.

"جو جانسون" وزیر علوم و دانشگاه‌های انگلیس طی یک سخنرانی اظهار داشت: خانم نخست وزیر به روشنی از ما خواسته است که کشور ما با جذب دانشمندان، نوآوران و سرمایه گذاران فناوری، کشوری باشد که درخشان‌ترین و برترین مغزها را جذب می‌کند.

وی افزود: صندوق رادرفورد با سهم زیادی که در کمک به علم دارد نشانگر دیدگاه انگلیس است که درهای انگلیس به روی برترین مغزها و ایده‌ها باز هستند. انگلیس در زمینه درک و بهبود جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، پیشرو است.

پاییز گذشته دولت در بیانیه‌ای از افزایش قابل توجه پنج میلیارد پوندی در تحقیق و توسعه عمومی خبر داد. این آمار شامل افزایش سالیانه دو میلیارد پوندی تا سال 21-2020 خواهد بود که هزینه‌های دولت را تقریبا 20 درصد افزایش می‌دهد.

چند ماه پیش در ماه آوریل، "گرگ کلارک" وزیر بازرگانی انگلیس، ایجاد یک صندوق چالش استراتژی صنعتی(ISCF) به ارزش بیش از یک میلیارد پوند را برای انجام تحقیقات در چهار سال آینده اعلام کرد.

"ISCF" در شش زمینه اصلی از جمله مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی و دارو، وسایل نقلیه خودران، ماهواره‌ها و فناوری فضایی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و هدف آن کمک به شرکت‌های بزرگ انگلیس در بازارهای بزرگ و رو به رشد جهانی است.

این صندوق فعلا توسط "Innovate UK" و شوراهای پژوهشی اداره می‌شود تا زمانی که موسسه جدید تحقیق و سرمایه‌گذاری انگلیس در سال 2018 تشکیل شود.

"جو جانسون" افزود: ما منتظر خوشامدگویی به استعدادها و محققان برجسته‌ای هستیم که توسط موسسه "رادرفورد" به انگلیس خواهند آمد. صندوق رادرفورد یک سیگنال و علامت قوی ارسال خواهد کرد که حتی از آنجا که ما اتحادیه اروپا را ترک می‌کنیم، همچنان درهای کشورمان به روی دنیا باز خواهد بود و جاه طلبی‌هایمان را برای ایجاد انگیزه در انگلیس برای نوآوری و کشف، تقویت خواهیم کرد.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 821960

وب گردی

وب گردی