400 هکتار از اراضی استان خوزستان تاکنون طعمه حریق شده است

مدیر کل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با شروع فصل گرما تاکنون 400 هکتار از اراضی استان خوزستان طعمه حریق شده که بیشترین عامل آن گرم شدن هوا بوده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی تیموری افزود: امسال شرایط آتش سوزی استان ها در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته اما استان خوزستان شرایط خوبی درخصوص آتش سوزی ندارد و درحال حاضر بین 30 تا 40 درصد از آتش سوزی های کشور در استان خوزستان رخ داده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع فصل گرما در سال جاری 400 هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده استان خوزستان به دلیل گرمای هوا طعمه حریق شده که به وسیله بالگرد توانسته ایم آتش را مهار کنیم.

مدیر کل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آماده باش نیروهای محیط بان در استان خوزستان گفت: در حال حاضر گشت های سیار برای پایش در منطقه خوزستان در مناطق حفاظت شده مستقر شده اند تا جلوی روند آتش سوزی ها گرفته شود.

تیموری تصریح کرد: موج آتش سوزی ها تا پایان مردادماه ادامه دارد و ما همه تلاشمان بر آن است که با پایش به موقع و آنلاین جلوی آتش سوزی را بگیریم.

وی ادامه داد: امسال در مقایسه با سال گذشته در استان هایی که سابقه آتش سوزی داشته ایم وضع بهتری نسبت به گذشته داریم اما استان های کردستان و خوزستان بیشترین رکورد آتش سوزی در کشور را داشته اند.

تیموری با اشاره به آخرین آتش سوزی در خوزستان گفت: روز گذشته منطقه حفاظت شده شیمبار طعمه حریق شده بود که با تلاش محیط بانان و عشایر منطقه خیلی زود توانستیم آتش را مهار کنیم.

مدیر کل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست افزود: از ابتدای سال تاکنون هزار و 200 هکتار از مناطق حفاظت شده کشور طعمه حریق شده که با تلاش به موقع محیط بانان و جوامع محلی توانسته ایم حریق را مهار کنیم.

703

کد خبر: 821967

وب گردی

وب گردی