فلاحت پیشه: حضور مهمانان ویژه در مراسم تحلیف نشان از توسعه نقشه مشارکتی ایران در عرصه بین المللی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور مهمانان ویژه در مراسم تحلیف نشان از توسعه نقشه مشارکتی ایران در عرصه بین المللی است.

به گزارش ایسکانیوز،حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به حضور مهمانان ویژه در مراسم تحلیف رئیس جمهور اظهار داشت: حضور در تحلیف بخش نمادین دیپلماسی کشورها است، اما فارغ از بعد نمادین، جمهوری اسلامی ایران توانسته نقش مشارکت جویانه را در عرصه بین الملل ایفا کند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو د مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: از زمانی که برجام امضا شد بزرگترین ضربات برجام آمریکایی ها زدند و بدعهدی کردند و با وجود پایبندی جمهوری اسلامی، آمریکا به تعهدات خود و تعلیق تحریم های ایران عمل نکردند اما بعد از برجام ظرفیت مشارکت جویانه بین ایران و کشورهای مختلف از جمله اروپایی ها به گونه ای بروز کرد و عملا این امکان فراهم شد.

وی با بیان اینکه بعد از برجام سطح مناسبات بین المللی افزایش یافته است، گفت: با این حال اعتقاد دارم که افزایش مناسبات بین المللی در راستای اهداف کلان جمهوری اسلامی سامان نگرفته است.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه افزایش روابط بین المللی متاثر از مسائل سیاسی است، عنوان کرد: اما جمهوری اسلامی تلاش کرد که در مناسبات اقتصادی و توسعه ای نیز فعال شود به همین دلیل 80 میلیارد دلار در فاینانس با کشورهای مختلف از چین تا اروپا ارتباط برقرار کرد تا از این موضوع در زمینه عمران و توسعه ای کشور بهره گیرد.

فلاحت پیشه تاکید کرد: این مسائل از جمله افزایش ارتباط اقتصادی و گسترش روابط بین المللی از آثار پسا برجام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر طبقه بندی کنیم جنبه های سیاسی لازم مناسبات ایران و اروپا ارتقا پیدا کرده اما هنوز این موضوع تبدیل به محملی برای پیشبرد سیاست توسعه ای ایران نشده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در مراسم سوگند رئیس جمهور حضور خواهند داشت.

منبع:خانه ملت

301

کد خبر: 821983

وب گردی

وب گردی