تحریم های جدید  اقتدار ایران در منطقه را نشانه گرفته است

کارشناس سیاسی تاکید کرد : تحریم های آمریکا به خصوص در دوره جدید اقتدار ایران و حضور نیروهای مقاومت در منطقه را نشانه گرفته است و این تحریم ها استمرار روند گذشته آمریکا محسوب می شود.

عباس حاجی نجار کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در مورد تحریم های جدید آمریکا گفت: تحریم های آمریکا به خصوص در دوره جدید اقتدار ایران و حضور نیروهای مقاومت در منطقه را نشانه گرفته است و این تحریم ها استمرار روند گذشته آمریکا محسوب می شود.
وی در مورد ریشه این تحریم ها با اشاره به سخنان ترامپ در مصاحبه ای مبنی بر مشکل نداشتن آمریکا با قدرت هسته ای و موشکی در صورت همراهی ایران با آن ها بیان کرد: دغدغه اصلی آن ها به استقلال و عزت جمهوری اسلامی ایران باز می گردد و می خواهند ما آن را نداشه باشیم ولی توانسته ایم اقتدار خود را در چند دهه گذشته افزایش دهیم،که ایران از کشور در غرب آسیا که آنچنان مطرح نبود تبدیل به کشوری شده است که می تواند از منافع ملی خود در دورتر از مرزهایش دفاع کند.
حاجی نجار با اشاره به سخنان ترامپ مبنی بر این که آمریکا به دنبال روح برجام است ابرازداشت : به دنبال بودن روح برجام چیزی جز مهار قدرت ایران نیست که با راهنمایی های رهبر معظم انقلاب و حضور نیروهای انقلابی نظام سلطه نتوانسته کاری انجام دهد.
وی با اشاره به خلاء های موجود در برجام گفت: بخشی از تحریم های به خاطر خلاء هایی است که در برجام وجود دارد و آمریکایی ها از آن استفاده می کنند و به همین بهانه است که تحریم ها را افزایش می دهند و اگر همان زمان که رهبر معظم انقلاب در مورد این خلاء ها هشدار می دادند جلوی آن ها گرفته می شد امروز این تحریم های جدید را نداشتیم اگر هم تحریم جدیدی در کار بود انجام آن برای نظام سلطه سخت بود.
وی در مورد تاثیرات این تحریم ها بر فعالیت های سپاه با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران گفت: منکر محدودیت هایی که بر اثر این تحریم ها برای سپاه به وجود می آید نمی شویم واین رفتار فرصتی برای آمریکایی ها است تا شرکت هایی را که با سپاه تعامل دارند تحریم کند.
وی با اشاره به پرتاب ماهواره بر سیمرغ به فضا در مورد تحریم ها خاطرنشان کرد : تحریم های آمریکا دیگر برای ما جدید نیست و ما با این گونه از تحریم ها از اول انقلاب مواجه بوده ایم.
وی با اشاره به افزایش تحریم ها علیه ایران تاکید کرد : تحریم ها علیه ما افزایش پیدا کرده است و بدین معنا نیست که نسبت به آن ها بی تفاوت باشیم بلکه باید دستگاه دیپلماسی قاطعانه با این گونه اعمال که منافع ملی ما را تهدید می کند برخورد قاطعانه داشته باشد.

کد خبر: 822003

وب گردی

وب گردی