دکتر ولایتی: دانشگاه آزاد به لحاظ علمی و پژوهشی در منطقه حرف اول را می زند/طباطبایی: رتبه اول تولید علم در کشور را داریم

هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان این نکته که دانشگاه آزاد ظرفیت این را دارد که به صورت بالقوه حرف اول فعالیت های علمی و پژوهشی را کشور و حتی منطقه را بزند این مجموعه علمی را متعلق به مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ولایتی رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه مجله خبری دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد متعلق به مردم و نظام است و به همین خاطر از بسیاری از قید و بندها رها بوده و با دست باز می تواند در حوزه آموزش و پژوهش کار کند.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد ظرفیت این را دارد که به صورت بالقوه حرف اول فعالیت های علمی و پژوهشی را در کشور و حتی منطقه بزند.
دکتر نوریان سرپرست سابق دانشگاه آزاد ادامه داد: بدون داشتن استاندارد های تعریف شده و مقررات و ضوابط شناخته شده دنیا که در جامعه ما نیز استفاده و بومی شده است،قادر به رشد و تعالی نیستیم.
او افزود: بنابراین آماده هستیم تا در چهارچوب قوانین و مقررات و همچنین ضوابط موجود وزارت علوم و وزارت بهداشت دانشگاهی را بسازیم که در بالاترین سطح استانداردی منطقه و جهان خود را نشان دهد.
دکتر واشقانی عضو هیات امنا دانشگاه نیز اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های راهبردی دانشگاه مشارکت در تراز جهانی با انتشار مقالات بین المللی است.
دکتر طباطبایی مدیر کل گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این نکته که دانشگاه آزاد رتبه اول را در تولید علم کشور دارد گفت: این رتبه در دو پایگاه استنادی وب آو ساینس و اسکاپوس قرار دارد.
وی ادامه داد: تولید علم دانشگاه در سال 2015 بیش از 16درصد افزایش نسبت به سال گذشته خود یعنی سال 2014 داشته است.
طباطبایی عنوان کرد: سیاست ها، بخشنامه ها و آیین نامه های بسیاری در این رابطه وجود دارد و همین طور تشویق هایی برای حمایت از مقالات معتبری که در پایگاه های بین المللی ایندکس می شوند در نظر گرفته شده است.
دکتر منادی سپیدان معاون پارلمانی دانشگاه آزاد نیز در ادامه تصریح کرد: اگر دانشگاه آزاد نبود رتبه ایران در تولید علم به رتبه 23 می‌رسید به این ترتیب ایران عزیز ما 23 نبودنش را مدیون و مرهون زحمات اساتید، دانشجویان، اعضا هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است که در این راستا فعالیت و تلاش ویژه ای کردند.
موسی خانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه در پایان گفت: در اکثر کنفرانس های بین‌المللی شاهد هستیم که استادان ما صاحب مقالات منتخب هستند و در این کنفرانس ها قابل عرضه است.

200/202

کد خبر: 822005

وب گردی

وب گردی