توزیع کارت آزمون  کاردانی به کارشناسی از ساعت ۱۲ امروز

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: توزیع کارت آزمون کاردانی به کارشناسی از ساعت ۱۲ امروز آغاز می‌شود.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسکانیوز ضمن اعلام این خبر تأکید کرد:‌ کارت شرکت در آزمون داوطلبان ۲۰ کد رشته امتحانی که پذیرش در آن‌ها با آزمون است، از ساعت ۱۲ امروز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۹۶ بر روی سایت سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و لذا ضرورت دارد داوطلبان از این تاریخ تا ساعت ۲۴ روز پنج‌شنبه، ۱۲ مرداد ۹۶ با مراجعه به سایت این سازمان نسبت به مشاهده و پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۹۶ تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اعم از دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی برای ۲۰ کد رشته امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است، در بعدازظهر روز جمعه ۱۳ مرداد ماه جاری در ۷۴ شهرستان و ۸۳ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: فرایند برگزاری آزمون فوق راس ساعت ۱۵ روز جمعه ۱۳ مرداد ماه جاری آغاز می‌شود و درهای ورودی آزمون ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه بسته خواهد شد و لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درهای محل برگزاری آزمون ممانعت به عمل خواهد آمد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: لازم است داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون پرینت کارت شرکت در آزمون،کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار به همراه داشته باشند. در جلسه آزمون به تمام داوطلبان بسته حاوی دفترچه سؤال و یک پاسخ‌نامه نیز داده خواهد شد و در مستطیل بالای پاسخ‌نامه نام خانوادگی، نام، شماره داوطلب و کد رشته امتحانی هر داوطلب درج شده و داوطلبان پس از اطمینان از صحت مندرجات بسته حاوی دفترچه سؤال و پاسخ‌نامه، لازم است پس از بازکردن پوشش پلاستیکی، مشخصات خود را ذیل پاسخ‌نامه و در محل مربوط درج و آن را امضاء کنند.

به گفته توکلی، دفترچه آزمون شامل دروس عمومی، پایه و تخصصی است و تمام داوطلبان باید با توجه به زمان مشخص شده نسبت به پاسخ‌ ‌گویی به سؤالات اقدام کنند. همچنین تمام دفترچه‌های سوال آزمون داوطلبان شخصی‌سازی شده، شماره داوطلبی، نام و نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد آن درج شده است و این دفترچه دارای تنوع بوده و به تناسب در انواع A، B، C تقسیم می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به این که سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقای کیفی حوزه‌های برگزاری آزمون نیاز به نظرات ارزشمند داوطلبان حاضر در جلسه آزمون به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزشیابی حوزه‌ها دارد، ضرورت دارد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون نسبت به تکمیل پرسش‌نامه ارزیابی حوزه‌های امتحانی در این آزمون که از تاریخ ۱۳ تا ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس ضوابط، پذیرش در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته برای ۶۷ کد رشته امتحانی به شرح مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام صورت می‌گیرد. همچنین پذیرش در ۲۰ کد رشته امتحانی از ۶۷ کد رشته امتحانی از طریق آزمون و پذیرش در ۴۷ کد رشته امتحانی دیگر از کد رشته‌های امتحانی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، برای شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۹۶ تعداد ۹۱ هزار و ۶۹۹ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۴۵۸ نفر زن و مابقی مرد هستند.

دکتر توکلی افزود: برای شرکت در پذیرش ۴۷ کد رشته امتحانی از ۶۷ کد رشته امتحانی که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) انجام می‌شود تعداد ۹ هزار و ۸۲۷ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، ۳ هزار و ۵۲۵ نفر زن و مابقی مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت:‌ براساس برنامه زمانی اعلام شده فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۹۶ برای ۲۰ کد رشته امتحانی که پذیرش بر اساس آزمون است، هفته آخر شهریورماه امسال بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

دکتر توکلی در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبانی که علاقه‌مند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی نیز هستند ضرورت دارد بر اساس اطلاعیه این دانشگاه که به طریق مقتضی و در مهلت مشخص شده برای سایت مرکز آزمون دانشگاه مذکور قرار داده می‌شود، با مراجعه به این دانشگاه و بر اساس شرایط و ضوابط اعلام شده نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه از کد رشته‌های مربوط اقدام کنند.

200/202

کد خبر: 822041

وب گردی

وب گردی