نوی المالکی: ما با  سلاح و سربازان ایرانی توانستیم مقاومت کنیم

نوری المالکی معاون رئیس‌جمهور عراق گفت: اگر ایران در مبارزه با تروریسم در کنار عراق نمی ایستاد اوضاع از آنچه اکنون پیش آمده است ، بسیار خطرناک تر بود. ایران سلاحهای نظامی و سربازان خود را به عراقیها بخشید تا با آن مقاومت کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از العالم، نوری المالکی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: از عربستان سعودی و همه کشورهای حاشیه خلیج(فارس) می خواهیم بدون توجه به وابستگی های فرقه ای و مذهبی و سیاسی با مردم عراق همکاری کنند.
وی ادامه داد: امیدوارم کشورهای حاشیه خلیج (فارس) در جهت تأمین منافع همه مردم عراق برنامه ریزی کنند و بار دیگر به طرح های فرقه گرایانه روی نیاورند. کاش ولیعهد عربستان برنامه ای ملی برای خدمت به تمام عراقی ها به ما ارائه دهد تا دو کشور در خاک هم سفیر داشته باشند.

المالکی افزود: اگر ایران در مبارزه با تروریسم در کنار عراق نمی ایستاد اوضاع از آنچه اکنون پیش آمده است ، بسیار خطرناک تر بود. ایران سلاحهای نظامی سربازان خود را به عراقیها بخشید تا با آن مقاومت کنیم.

معاون رئیس جمهوری عراق گفت: عراق خواست آمریکا مبنی بر اعمال محاصره زمینی ، دریایی و تسلیحاتی بر سوریه را ردمی کند.

المالکی در خصوص همه پرسی استقلال کردستان عراق گفت: با برگزاری همه پرسی استقلال در منطقه کردستان عراق، به منظور مقدمه سازی جدایی از خاک این کشور، مخالفیم و برگزاری این همه پرسی هیچ گونه پشتوانه یا پایه قانونی ندارد. هیچ یک از کشورهای اروپایی ، آمریکا ، ایران ، ترکیه و کشورهای عربی با برگزاری همه پرسی منطقه کردستان عراق موافق نیستند.

وی در باره سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) گفت: نیروهای این سازمان در نبرد موصل مشارکت داشت و دستآوردهایی محقق کرد و به پیروزی رسید و اگر این نیروها در میدان نبودند شرایط به سختی پیش می رفت. سازمان بسیج مردمی شایستگی های خود را ثابت کرد و باید به عنوان نیرویی نظامی که دارای پشتوانه قانونی است و با فرمانده کل نیروهای مسلح در ارتباط است به کار خود ادامه دهد. بنده تضعیف نیروهای بسیج مردمی را تأیید نمی کنم چرا که این نیروها نقطه قوتی هستند که باید به آن در مقابله با چالش ها تکیه کنیم.

802

کد خبر: 822045

وب گردی

وب گردی