بر حمایت از پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تأکیدشود

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد موظف به حمایت از ایده‌هایی هستند که در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شکل می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکترخسرو پیری در چهل و هشتمین گردهمایی روسای دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، با تاکید و پیگیری بر تعاملات علمی بین المللی در حوزه کشاورزی، اظهار داشت: در راستای تعاملات علمی بین‌المللی در ۳۰ فروردین سال جاری اولین نشست مشترک علمی بین شرکت‌های دانش بنیان، محققان کاربردی و دفاتر انتقال تکنولوژی ایران و ایتالیا با حدود ۳۰۰ نفر از محققان و دانشمندان ایرانی و ایتالیایی در تهران برگزار شد.

وی با اشاره به تعاملات علمی بین المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی و در حوزه‌های مربوط به امور فناوری و دانش‌بنیان چهار پروژه به وزارت علوم واگذار شده است.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، استقراردانشگاه کارآفرین یا نسل سوم را یکی از پروژه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

دکتر پیری با بیان اینکه محور اصلی دانشگاه های کارآفرین، شرکت‌های دانش بنیان هستند، گفت: در این راستا اقداماتی برای تصویب آئین‌نامه شرکت‌های دانش بنیان، برگزاری رویدادهای شتاب و مواردی از این قبیل آغاز شده است.

وی افزود: وزارت علوم از برنامه‌های مربوط به رویداد شتاب در مؤسسات آموزش عالی حمایت مالی مستقیم می‌کند.

دکتر پیری با اشاره به اینکه ایجاد و گسترش مراکز رشد از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت علوم است، تصریح کرد: برای مراکز رشد هزینه پیش‌بینی نمی‌شود و فقط بودجه حمایت‌های مستقیم از ایده‌ها پرداخت می‌شود.

دکتر پیری به مراکز نوآوری و تقویت آن در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تأکید کرد و مراکز نوآوری را از جمله نهادهای ضروری در دانشگاه‌های کارآفرین و نسل سوم عنوان کرد.

وی در پایان گفت: علاوه بر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی امکان ایجاد و تأسیس مراکز نوآوری در بخش خصوصی هم وجود دارد.

200/202

کد خبر: 822063

وب گردی

وب گردی