کاهش اعتماد مردم به پزشکان باید آسیب‌شناسی شود

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه طی ۲۰ سال گذشته تمام گروه‌های مرجع از جمله پزشکان درجه اعتماد خودشان را با روندی کاهشی همراه می‌بینند، گفت: این مسئله باید آسیب‌شناسی شود؛ چرا که موضوع سرمایه اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، ایرج حریرچی در مراسم رونمایی از راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکی و راه‌اندازی سامانه آنلاین مجوز کمیسیون تبصره 7 ماده 13 اظهار داشت: زمانی که بتوانیم از بروکراسی‌های اداری و موارد کاغذی در زمینه صدور مجوزهای لازم اجتناب کنیم، خدمات را به مردم سریع‌تر ارائه داده و این مسئله موفقیت‌های زیادی به همراه دارد.

وی بابیان اینکه یکی از شاخص‌های ارزیابی سلامت میزان دسترسی به خدمات الکترونیک است، گفت: این خدمات اعم از خدمات ارائه‌شده به بیمه‌ها، بیماران، دستگاه‌های نظارتی خارج و داخل حوزه سلامت است و درواقع با توجه به این مسئله شاخص ارزیابی سلامت مورد توجه قرار می‌گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: خوشبختانه نظام پزشکی توانسته پرونده امضای الکترونیک را ایجاد کند و امیدواریم بتواند در همین مسیر موفقیت‌های بیشتری را داشته باشد.

حریرچی در ارتباط با راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای گفت:‌اعتماد بیمار به پزشک بسیار حائز اهمیت است و به دلیل روابط اخلاقی مناسب از دیرباز جامعه پزشکی جز سه گروه اصلی مرجع بوده که طبق نظرسنجی‌ها ارتباط خوبی با مردم داشته است و دربین حرف و مشاغل مختلف رتبه یک تا سه را از آن خود کرده است.

وی گفت: طی 10 تا 20 سال گذشته البته تمام گروه‌های مرجع درجه اعتمادشان را با روندی کاهشی می‌بینند که این مسئله باید آسیب‌شناسی شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: سرمایه‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت هستند و اعتماد متقابل بین مردم و دولت و دستگاه‌های مختلف باید مورد توجه قرار گرفته شود.

703

کد خبر: 822115

وب گردی

وب گردی