حجت‌الاسلام رئیسی: هر قلمی مصداق سوگند قرآن کریم نیست

تولیت آستان قدس رضوی گفت:هر قلمی مصداق سوگند قرآن کریم نیست، زیرا قلم بسیار است، از‌جمله قلم‌های الکترونیکی. قلمی محترم است که مسطور توحیدی و انسان‌ساز باشد.

به‌گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی در این مراسم اظهار کرد: «همۀ رسانه‌هایی که دایره نفوذ و تربیونی دارند مسئولیت دارند که جامعۀ بشری را با کلام اهل‌بیت آشنا کنند.».
وی تأکید کرد: «هر قلمی مصداق سوگند قرآن کریم نیست، زیرا قلم بسیار است، از‌جمله قلم‌های الکترونیکی. قلمی محترم است که مسطور توحیدی و انسان‌ساز باشد.».
تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: «وجود امامان و پیشوایان دینی در جایگاهی است که ممکن است دست‌نایافتنی باشد و درقبال آن تکلیف نداریم، اما به‌اندازه‌ای که می‌توانیم دسترس پیدا کنیم مکلف هستیم.».
وی افزود: «تمام پیشوایان دین ما یک سبک زندگی را پیش‌روی ما گذاشته‌اند که قابل‌دسترس است و می‌توان ساده‌زیستی، دیده و نگاه، شور و انگیزه در مسیر زندگی، و اندیشه و تفکر در همۀ عرصه‌های ارتباط با خود، ارتباط با خدا و ارتباط با دیگران را از آن‌ها آموخت.».
حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: «امروز آنچه درمعرض هجوم است فرهنگ بر‌گرفته از امامان و پیشوایان دین ماست که دشمنان آن را به‌نام جنگ نرم و شبیخون فرهنگی هدف گرفته‌اند».
وی ادامه داد: «دیده‌بانان و مرزبانان فرهنگی موظف هستند رصد کنند و منافذ ورود دشمن به عرصه‌های فرهنگی را خوب بشناسند تا جامعه را با آن‌ها آشنا سازند و هشدارهای لازم را بدهند.».
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: «رویکرد تولیت آستان قدس رضوی باعث شد بسیج فرهنگی را درراستای خدمت به جبهۀ فرهنگی اهل‌بیت و انقلاب اسلامی شاهد باشیم.».
حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد بیان کرد: «سیاست‌های ابلاغی تولیت معظم تنها به انتشار و ابلاغ منتهی نشده، بلکه در تداوم آن سیاست‌ها امروز در آستان قدس اولویت‌ها و راهبردهایی است که از‌سوی تولیت معظم بر آن‌ها تأکید شده است.».
وی با اشاره به رونمایی از 8 کتاب تصریح کرد: «این کتب در حوزۀ سبک زندگی، معارف اهل‌بیت و فرهنگ رضوی است که 2 کتاب با همکاری «به‌نشر» و «مؤسسۀ آفرینش‌های هنری»، یک کتاب با همکاری «معاونت تبلیغات» و یک کتاب با همکاری «مؤسسۀ جوانان آستان قدس رضوی» تولید شده است.».
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: «امروز 10 نمایشگاه و فروشگاه دائمی در مراکز استان‌ها، همدان، تبریز، بجنورد، خرم‌آباد، کرمان، شهرکرد، چناران، فریمان، چناران، تربت‌حیدریه و طبس افتتاح شده و فعال است، درحالی‌که از ابتدای انقلاب تا به امروز 14 نمایشگاه داشتیم.».
وی خاطرنشان کرد: «فعالیت پویا‌نمایی از سال 1391 آغاز شده و تاکنون 200 دقیقه پویانمایی تولید کرده‌ایم که 50 دقیقۀ آن مربوط به محصولاتی است که امسال تولید شده است. برای اولین‌بار در کشور پویانمایی سینمایی داریم که در جشنوارۀ «فجر» نیز حائز رتبه شده است و در دهۀ «کرامت» در 8 سینمای 8 شهر کشور اکران شده است.».
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد عنوان کرد: «موضوعات پویانمایی‌ها عفاف و حجاب، شهدای مدافع حرم، امام رضا و فرهنگ رضوی بوده است.».
وی با بیان اینکه دو اثر نگارگری رونمایی می‌شود افزود: «برای اولین‌بار است که نخبگان هنری اثری ترکیبی از هنر‌های سنتی با مسئله‌های روز زائر طراحی کرده‌‌اند.».
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: «8 اثر خوش‌نویسی، 5 اثر چندرسانه‌ای و 2 موزه و مرکز اسناد که در کتابخانه و موزۀ «ملک» تهران آثار دیگری است که به بهره‌برداری می‌رسد.

901

کد خبر: 822146

وب گردی

وب گردی