اعزام دانشجوی واحد بجنورد به همراه تیم امید ایران به دومین قله مرتفع تاجیکستان

حسام محمدی دانشجوی واحد بجنورد به همراه تیم ملی کوهنوردی امید ایران برای صعود قله لنین راهی کشور قرقیزستان شد.

به گزارش ایسکانیوز، حسام محمدی دانشجوی مهندسی برق قدرت واحد بجنورد جهت صعود به قله 7135 متری لنین راهی کشور قرقیزستان شد.

اعضای تیم امید کشورمان در سال 95 قله کازبک در گرجستان را فتح کردند و در سال 96 نیز پس از چهار مرحله اردوی آماده سازی و حضور در کمپ جوانان فدراسیون جهانی کوهنوردی راهی تاجیکستان شدند.

اعضای این تیم را حسام محمدی از استان خراسان شمالی، پدرام قاسمی، سروش پاکنژاد از استان تهران، داود چاقوساز استان خوزستان، عبدالرحمان قزاق آذربایجان غربی، مهدی رمضانی قرا و هانیه داودی از استان مازندران تشکیل می دهند و سرپرستی این تیم بر عهده حسین مقدم است.

محمدی از سال 89 کوهنوردی را در گروه کوهنوردی کوهیار شهرستان بجنورد آغاز و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مقدماتی و پیشرفته به صورت حرفه ای پا به عرصه کوهنوردی نهاد.

حسام محمدی در کارنامه ورزشی خود حضور در ترکیب تیم ملی امید هیمالیانوردی، عضو تیم ملی امید هیمالیا نوردی جمهوری اسلامی ایران،صعود به قله کازبک به همراه تیم ملی امید در بهار سال ١٣٩٥،صعود زمستانی قله دماوند1390، صعود قله دماوند از چهار ضلع در یک برنامه، صعود و فرود با اسکی کوهستان به قله دماوند، علم کوه و قلل منطقه خراسان شمالی1392 ،صعود قله علم کوه (یخچال هفت خان 1392 مسیر گرده آلمان ها 1394، مسیر لهستان 52 ، هاری روست 1393)، شرکت در دومین دوره از جشنواره بین الملی سنگنوردی بیستون ١٣٩٣،شرکت در اردوهای هیمالیانوردی تیم ملی امیدسال ١٣٩٥، شرکت در اردو آموزشی انتخابی کوهنوردی با اسکی ١٣٩٥فتح زمستانی قله دماند، صعود کشوری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به قله لاکمر و .... را ثبت کرده است.

از فعالیت های شاخص سنگنوردی محمدی می توان به صعود دیواره علم کوه، بیستون، دیواره پل ورسک، بند یخچال تهران، پل خواب کرج اشاره کرد.

همچنین از دیگر فعالیت‌های این ورزشکار می توان به پایه گذاری ورزش اسلک لاین در بجنورد اشاره کرد ، اسلک لاین هنر حفظ تعادل و راه رفتن، بر روی تسمه یا طنابی است که بین دو نقطه محکم شده است.

203

کد خبر: 822172

وب گردی

وب گردی