دومین جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی طرح مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دومین جلسه فوق العاده این کمیسیون برای بررسی جزییات طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا فردا - چهارشنبه- برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ کمال دهقانی فیروزآبادی در این باره افزود: کلیات طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا روز شنبه در نخستین جلسه فوق العاده این کمیسیون به اجماع تصویب شد و در جلسه فردا نیز وارد بررسی جزییات این طرح می شویم.

وی ادامه داد: در این جلسه که از ساعت 16 برگزار می شود، جمعی از مسوولان وزارت امور خارجه و دستگاه های ذیربط حضور می یابند.

نماینده مردم تفت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما هنگام بررسی جزییات این طرح، متناسب با مواد مختلف آن از دستگاه های مختلف برای بررسی دعوت می کنیم.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: در جلسه فوق العاده فردا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، پیشنهادهای نمایندگان در مورد این طرح نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

بنا به این گزارش کلیات طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه در جلسه فوق‌العاده شنبه هفته جاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصویب شد.

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه و حسن قشقاوی معاون پارلمانی و امور ایرانیان وزیر امور خارجه و مقامات ارشد در آن جلسه حضور داشتند.

یک فوریت این طرح در جلسه علنی 27 تیرماه مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا تصویب شد، این طرح برای بررسی ابتدا به کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ارجاع شد.

این طرح برای مقابله با طرح سنای آمریکا با عنوان طرح اعمال تحریم‌های گسترده غیرهسته‌ای علیه ایران موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- 2017» در مجلس شورای اسلامی تهیه شده است.

کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا چهارم خردادماه سال جاری، طرح اعمال تحریم‌های گسترده غیرهسته‌ای علیه ایران موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- 2017» را (با 18 رای موافق در برابر 3 رای مخالف) تصویب کرد.

به ادعای کنگره، آمریکا در طرح موسوم به S_722، اعمال تحریم‌ها علیه ایران به سبب برنامه موشکی بالستیک این کشور، ادعای حمایت از فعالیت‌های تروریستی بین‌المللی و همچنین ادعای نقض حقوق‌بشر و موارد دیگر مدنظر قرار گرفته است.

منبع:ایرنا

301

کد خبر: 822179

وب گردی

وب گردی