تدوین راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکی/ تخطی از سندی که برای پزشکان مجازات به همراه دارد

رئیس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به رونمایی از سند راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکی،‌ گفت: این سند در بخش دولتی و غیردولتی رعایت آن الزامی بوده و تخطی از آن مجازات خواهد داشت

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، اسماعیل ایدنی در مراسم رونمایی از راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکی اظهار داشت: 50 سال است که سازمان نظام پزشکی داریم و امروز آموزش پزشکی توسعه بسیاری پیدا کرده و در زمینه آموزش نیروهای پزشکی موفقیت‌های زیادی را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه کد اخلاقی در حوزه پزشکی تدوین نشده بود، گفت: این مسئله در سازمان نظام پزشکی مغفول مانده بود هر چند که در حوزه اخلاق کلی‌گویی‌هایی مطرح شده بود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد:‌ تعارضات بین‌رشته‌ای در حوزه سلامت باید دستورالعمل ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته می‌شد که در سند راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکی این مسئله مدنظر قرار گرفت.

ایدنی اضافه کرد: پزشک فقط درمان‌گر نیست و مسئولیت اجتماعی خود را نیز باید ایفا کند لذا توجه به اخلاق حرفه‌ای پزشکی بسیار ضرورت دارد.

وی عنوان کرد: اخلاق پزشکی اکنون به صورت دو واحد درسی به دانشجویان ارائه می‌شود ولی اکنون لازم است این سند راهنما به صورت یک واحد درسی مستقل آموزش داده شود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای پزشکی اجرای آن الزام‌آور بوده و اکنون در اختیار انجمن‌های علمی قرار می‌گیرد و هر کسی که تخطی از این سند داشته باشد مجازات خواهد شد لذا رعایت آن هم در بخش دولتی و هم غیردولتی الزامی است.

705

کد خبر: 822185

وب گردی

وب گردی