عقبایی:  25 درصد از قرار دادهای اجاره مسکن تیرماه در تهران ثبت شده است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت : قیمت مسکن اصلی ترین شاخص تعیین قیمت اجاره بهاء در ایران و تمام دنیاست.

به گزارش ایسکانیوز؛ حسام عقبایی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: طبق این قاعده با افزایش قیمت مسکن نرخ اجاره بهاء افزایش می‌یابد و با کاهش قیمت مسکن نرخ اجاره بهاء باید کاهشی باشد.
او اظهار داشت: متاسفانه این ارتباط در ایران به سه دلیل از قبیل: نبود توازن بین عرضه و تقاضا، سود حاکم بر سیستم بانکی و نرخ تورم عمومی حاکم بر کشور برقرار نیست.
این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه رکود ازابتدای سال ۹۲ بر بازار مسکن سایه افکنده و همچنان به قوت خود باقیست، گفت: بدبختانه در طول این سال‌ها با وجود رکود حاکم بر بازار خرید و فروش مسکن نرخ اجاره بهاء هرساله رشد را تجربه کرده است.
او در ادامه با اعلام اینکه در حال حاضر نرخ تورم بین ۱۲ تا ۱۳ درصد است، افزود: میانگین متوسط رشد قیمت اجاره بهاء در سال جاری بین ۷ تا ۱۰ درصد بوده است.
عقبایی در بخش دیگری از سخنان خود از انعقاد ۶۸ هزار و ۱۴۶ فقره قرار داد اجاره در تیر ماه سال جاری خبر داد و گفت:: از این تعداد ۱۹ هزار و ۳۱۶ فقره مربوط به شهر تهران بوده است.
او افزود: در هفته نخست مرداد ماه جاری نیز چهار هزار و ۷۵۷ فقره قرارداد اجاره در شهر تهران و ۱۷ هزار و ۲۵۱ فقره قرار داد اجاره در سطح کشور منعقد شده است.
این کارشناس بازار مسکن با تاکید بر اینکه رشد اجاره بهاء باید متناسب با توان پرداختی مستاجران باشد، یادآور شد: بخش عمده‌ای از مستاجران کشور (۹۸ درصد) را طبقات ضعیف جامعه تشکیل می‌دهند و پرداخت اجاره بهای بالا از توان این افراد خارج است.


منبع: فارس


403

کد خبر: 822208

وب گردی

وب گردی