میزبانی واحد بجنورد در پنجمین دوره مسابقات قهرمانی کوراش جوانان آسیا

همزمان با سالروز تأسیس استان خراسان شمالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد میزبان کوراش کاران11 کشور آسیایی در پنجمین دوره مسابقات قهرمانی کوراش جوانان آسیا خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، کوروش خسرویار کارمند واحد بجنورد و رئیس هیات کوراش و جودو خراسان شمالی گفت: بیستم مردادماه سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد میزبان پنجمین دوره مسابقات قهرمانی کوراش جوانان آسیا با حضور 120کوراش کار از 11 کشور آسیایی خواهد بود.

خسرویار افزود: کره جنوبی، تایوان، ویتنام، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، سوریه، نپال، افغانستان، لبنان و عراق برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند و از کشور ایران نیز دو تیم شرکت خواهند کرد.

رئیس هیئت کوراش و جودو خاطرنشان کرد: این مسابقات، در رده سنی جوانان ورزشکار در اوزان ۶۰، ۶۶، ۷۳، ۸۱، ۹۰، ۱۰۰ و مثبت ۱۰۰ کیلوگرم برگزار خواهد شد.

خسرویار با اشاره به اعضای تشکیل دهنده تیم های ایران افزود: اعضای تشکیل دهنده تیم ایران، ملی پوشانی هستند که سال قبل به مسابقات جهانی جوانان در هند اعزام شده اند و شاکله اصلی تیم ملی ما خواهند بود و همچنین ورزشکارانی که در مسابقات انتخابی سال گذشته برگزیده شدند نیز به این افراد اضافه شده و در غالب دو تیم در این مسابقات شرکت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: رضا مهنان سرمربی تیم ملی ، حسین علی اکبری مربی تیم ملی ،حجت رهنما و وحید غفوریان مربیان این دوره از مسابقات خواهند بود.

رئیس هیات جودو و کوراش خراسان شمالی اظهار کرد: کوراش کاران برای نخستین بار به‌ صورت رسمی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی حضور خواهند داشت و ظرفیت مناسبی برای افتخارآفرینی نمایندگان استان به وجود آمده است.

کارمند واحد بجنورد گفت: از چهاردهم مردادماه نیز یک دوره اردوی آمادگی برای دو تیم شرکت کننده از ایران در محل سالن علیدخت بجنورد برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری یک دوره کمپ تمرینی بین‌المللی در حاشیه رقابت‌های کوراش خبر داد و گفت: بلافاصله پس از پایان رقابت‌های کوراش به میزبانی بجنورد یک دوره کمپ تمرینی بین‌المللی در رده سنی آزاد در خراسان شمالی برگزار و تمام علاقه‌مندان آسیایی و جهانی می‌توانند در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند.

خسرویار خاطرنشان کرد: با تاکید استاندار خراسان شمالی، ارگان هایی همچون میراث فرهنگی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد و صدا و سیما استان ماموریت دارند تا در مدت زمان حضور تیم ها در بجنورد به بهترین شکل با انجام مراسمات سنتی فرهنگ این استان را بهتر و بیشتر به میهمانان بشناسانند.

203

کد خبر: 822211

وب گردی

وب گردی