زوج کلاهبردارِ صرافی های تهران دستگیر شدند

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری زن و شوهری که از 5 صرافی تهران کلاهبرداری و بیش از 200 میلیون تومان تصاحب کرده بودند؛ خبر داد

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: از کلانتری 125 یوسف آباد پرونده ای در خصوص ارتکاب زن و شوهری به 5 فقره کلاهبرداری از صرافی های تهران به این پایگاه ارجاع شد که مالباختگان در اظهارات مشابه خود بیان داشتند: «فردی که خود را مهندس یا پزشک به آنها معرفی کرده است؛ پس از تماس و مکالمه تلفنی طولانی مدت و گرفتن اطلاعات در خصوص قیمت روز دلار و سکه در نهایت تقاضای مقادیری طلا و دلار از آنها کرده و مقرر بود که اقلام خریداری شده از طریق پیک به آدرسی اعلامی وی ارسال و در همان محل مبلغ اقلام خریداری شده تحویل پیک گردد».

رئیس پایگاه افزود: مالباختگان اظهار داشتند پس از اعزام پیک به همراه اقلام خریداری شده، همان شخص مجددا به صرافی تماس و اظهار می داشت که عجله دارد و هنوز پیک نرسیده است و شماره تماس پیک را از متصدیان گرفته است». که پس از برگشت پیک، وی اظهار می داشت که خود شما طی تماس تلفنی به وی گفته اید که مبلغ معامله را از مشتری دریافت کرده اید و فقط اقلام را به خریدار تحویل دهم.

با توجه به حساسیت موضوع و پایش های صورت گرفته تیمی از ماموران متخصص پلیس، دستگیری کلاهبردار یا کلاهبرداران را در دستور کار قرار دادند و در تحقیقات انجام شده مشخص شد که تحویل گیرنده دلار و سکه ها یکسان نبوده و افراد مختلفی اقلام خریداری شده را تحویل گرفته اند.

پس از تحقیقات تکمیلی و میدانی توسط ماموران انتظامیمشخص شد که تحویل گیرندگان اقلام کلاهبرداری شده مربوط به آژانسی در شرق تهران می باشد و بدین ترتیب متهم و مخفیگاه وی شناسایی شد. و مشخص شد که همسر کلاهبردار نیز برای انجام کلاهبرداری با متهم همکاری دارد و اموال کلاهبرداری شده را در محل سکونت، نگهداری و مخفی می کند. نتیجه تحقیقات و بررسی های صورت گرفته در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و متعاقب آن، زن و شوهر طبق دستور قضایی جلب و تحویل مرجع قضایی شدند.

با توجه به امکان کلاهبرداری های مختلف انتظار می رود همشهریان گرامی از انجام معامله (خرید و فروش) آن هم به ارزش ریالی بالا به صورت تلفنی امتناع ورزند زیرا از ارکان صحت معامله احراز اهلیت طرفین معامله است. پس هنگام معامله دقت کنید مشتریان به محل معامله اعم از دفتر، مغازه و غیره مراجعه و ثمن مورد معامله را همانجا تحویل بگیرند.

705

کد خبر: 822215

وب گردی

وب گردی