راه‌اندازی مرکز نگهداری و مراقبت از کودکان اوتیسم در کهریزک

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اولین و تنهاترین جایی که ما از بازدید در آن اطمینان داریم، کهریزک است و باید مرکز نگهداری و مراقبت از کودکان اوتیسم در کهریزک راه‌اندازی شود تا این کودکان از بدو تولد شناسایی شوند

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، انوشیروان محسنی‌بندپی در مراسم افتتاح دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در کهریزک،‌ گفت: در جمع کسانی هستیم که محبت و مهرورزی را در تمام ابعاد مختلف از نظر مالی و آموزشی ارائه کرده و در تعریف خیر جمعی، نمونه بارز و پایلوت آن کهریزک است.

وی ادامه داد: وظیفه داریم از همه نیکوکاران این مؤسسه قدردانی کنیم چرا که خیر جمعی در تمام ابعاد خود در اینجا معنا پیدا کرده و مورد اعتماد و اطمینان مردم شده تا جایی که به اینجا نذر می‌کنند.

محسنی گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که بستر برای گسترش این خیر جمعی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه با مؤسسات غیردولتی زیادی تفاهمنامه داریم، گفت: رویکرد جدیدی که در بهزیستی دنبال می‌شود برقراری ارتباط و تبادل تجربه از کشورهای پیشرفته و پیاده‌سازی آن در کشور ماست.

وی گفت: اولین و تتها ترین جایی که با اطمینان می‌توانیم برای بازدید به افراد خارجی معرفی کنیم موسسه کهریزک است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود:‌ این آسایشگاه می‌تواند محیط خوبی برای تربیت نیروی متخصص برای دوره‌های مختلف مانند مراقبت از سالمندان یا معلولان جسمی ـ حرکتی باشد.

وی گفت: راه‌اندازی مرکز نگهداری و مراقبت اوتیسم ایده خوبی است چرا که از همان بدو تولد شناسایی به موقع این کودکان را داشته باشیم شاید برگشت‌پذیری آنها به جامعه بهتر باشد و این از سیاست‌هایی است که در بهزیستی دنبال می‌شود.

وی در پایان گفت: کهریزک به عنوان یکی از شرکای اجتماعی ما فعالیت می‌کند و افراد خیرین در اینجا اثبات کردند به سرنوشت سایر افراد جامعه اهمیت قائلند.

705

کد خبر: 822238

وب گردی

وب گردی