انتشار فراخوان جشنواره تار و سه تار «دراب»

جشنواره تار و سه تار نوازی «دراب» به منظور تکریم و پاسداشت و اعتلای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و نگرش ناب به موسیقی اصیل ایرانی، در گروه‌های سنی نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ جشنواره تار و سه تار «دراب» با هدف رقابت کیفی هنرمندان در فضایی متفاوت و جذاب برای گروه‌های سنی نوجوان و بزرگسال اجرا می‌شود.

شرایط شرکت در مسابقه به این شرح است:

زمان اجرای هر نوازنده در مسابقه پنج دقیقه و حداکثر هفت دقیقه است.

انتخاب قطعات برای اجرای بخش مسابقه آزاد بوده و پیشنهاد می‌شود قطعاتی با تکنیک‌های مختلف انتخاب شود تا هنر نوازندگی مشخص شود.

شرکت‌کنندگان در دو بخش نوجوان و بزرگسال تفکیک می‌شوند و رقابت می‌کنند، بدین ترتیت که تا سن ۱۵ سال تمام در رده سنی نوجوان و بالای ۱۵ سال، در رده سنی بزرگسال دسته‌بندی می‌شوند.

تمامی سبک‌ها و تکنیک‌های نوازندگی، صرف نظر از مکتب نوازندگی آنان ارزیابی می‌شود.

روزهای مسابقه ساز تار و سه تار به صورت مجزا برگزار خواهد شد.

به برگزیدگان اول تا سوم این جشنواره در هر دو رده سنی علاوه بر اهدای لوح و تندیس جشنواره، جوایز نقدی ارزنده تعلق خواهد گرفت.

برای شرکت در بخش مسابقه جشنواره، متقاضی باید نمونه نوازندگی خود را به صورت فیلم (کیفیت مطلوب) با زمان سه تا پنج دقیقه به جشنواره ارسال کند. از علاقه‌مندانی که تمایل به شرکت در جشنواره «دراب» دارند دعوت می‌شود فیلم نمونه اثر نوازندگی و تصویر کارت ملی خود را تا تاریخ ۳۱ مرداد به نشانی @jashnvarehdorrab ارسال کنند.

کیفیت فیلم‌های ارسالی در حد گوشی‌های همراه قابل قبول است. شماره تلفن‌های 66231119 و 66304171 دبیرخانه جشنواره در ساعت‌های اداری پاسخ گوی پرسش‌های علاقه‌مندان خواهد بود.

اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره در پنج‌شنبه ۱۶ شهریور در سالن همایش‌های فرهنگی هنری بهاران برگزار می‌شود.

503

کد خبر: 822298

وب گردی

وب گردی