دستور جدید پوتین برای مسدودکردن وی‌پی ان و پراکسی در روسیه

 پوتین دستور داد ابزار مرور وب به صورت ناشناس شامل سرویس‌های وی پی ان و انواع پراکسی سرور در این کشور مسدود شود.

به گزارش ایسکانیوز، قانون جدیدی که رئیس جمهور روسیه امضاء کرده از روز اول نوامبر قابل اجرا خواهد بود و بدین ترتیب استفاده از هر نوع ابزار مرور وب به صورت ناشناس در این کشور غیر قانونی خواهد بود و اپراتورهای اینترنتی باید سرویس‌های مذکور را روی «گیت وی» خود ببندند.

«لئونید لوین» رئیس کمیته اطلاعات و ارتباطات پارلمان روسیه اوایل ماه به ریانوستی گفت قانون شامل ایجاد محدودیت در مورد دسترسی به اطلاعاتی می شود که رسما اعلام شده است.

دولت فدرال روسیه فهرست به روزشده سایت‌های غیرقانونی دارد که در سال 2012 اعلام شد و شامل سایت‌هایی با محتوای موادر مخدر، محتوای مستهجن، خودکشی بود اما در سال 2013 با افزودن قید «سایت‌های مظنون به افراط‌گرایی» اجازه می دهد تا هر سایتی که نشخیص داده شود، در این فهرست قرار گیرد. طبق این قانون در سال 2015 سایت‌هایی مانند ویکی پدیا و Reddit غیر قانونی اعلام شده و مسدود شدند و اکنون به گفته نیکولای کونونوف سردبیر مجله secretmag آنها هر سایتی را بخواهند غیر قانونی اعلام می کنند.

روسیه در بستن وی پی ان تنها نیست، چرا که چین نیز در ماه گذشته میلادی دستور مسدود سازی سرویس وی پی ان را صادر کرد و جالب اینجاست که اپ استور اپل نیز نرم افزارهای وی پی ان را در چین جمع کرد.

200/202

منبع: خبرآنلاین

کد خبر: 822308

وب گردی

وب گردی