۱۰ باب مدرسه روستایی در شهرستان بانه احداث می‌شود

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی گفت: ۱۰ مدرسه روستایی جدید در شهرستان بانه احداث می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، محسن بیگلری شامگاه سه‌شنبه در نشست خیرین مدرسه‌ساز شهرستان بانه که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در هتل هاله این شهر برگزار شد، اظهار داشت: سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برای نخستین بار به شهرهای سقز و بانه دستاوردهای خوبی برای حوزه آموزش و پرورش هر دو شهرستان به همراه دارد.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی، ضرورت نیاز و فرسوده بودن تعدادی از مدارس روستایی در بانه گفت: 10 مدرسه روستایی جدید در این شهرستان احداث می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس قول معاون معاون وزیر آموزش و پرورش قرار است که این مدارس در اسرع وقت و در حد امکان برای سال تحصیلی 96-97 احداث و آماده بهره‌برداری شوند!

احداث هنرستان جدید فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در بانه

وی احداث هنرستان جدید فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در بانه را از دیگر قول‌های رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور عنوان کرد و گفت: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه، گرایش 50 درصدی دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش است که باید تا پایان برنامه ششم توسعه تحقق پیدا کند.

بیگلری با بیان اینکه «ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزای» لازمه اجرایی شدن گرایش 50 درصدی دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در شهرستان بانه است، افزود: هنرستان جدید بانه، با توجه به نظر رئیس شورای آموزش و پرورش، دبیر شورا و نیاز و ظرفیت شهرستان در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش احداث و بااستفاده از امکانات روز تجهیز می‌شود.

اختصاص اعتبار برای برای 3 واحد آموزشی نیمه تمام بانه

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس گفت: در این سفر اعتبار لازم برای 3 واحد آموزشی خیرساز و مشارکتی بانه که به‌دلیل کمبود منابع مالی و محدودیت‌های اعتباری نیمه تمام مانده بود در نظر گرفته شد.

گلایه نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس از مسئولان شهرستان

وی گفت: تاکنون در بسیاری از زمینه‌ها قول‌هایی از مسئولین کلان کشوری گرفته شده است اما متأسفانه به‌دلیل عدم پیگیری مسئولان شهرستان تحقق پیدا نکرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس با اشاره به دستاوردهای خوب این سفر خاطر نشان کرد: با شناختی که از مدیران آموزش و پرورش استانی و شهرستانی سراغ دارم! امیدوارم که مصوبات این سفر هر چه زودتر عملیاتی و اجرایی شود.

901

کد خبر: 822415

وب گردی

وب گردی